רישיון לנהוג
לכבוד 50 שנות ג'יימס בונד ולכבוד צאתו בחודש הבא של Skyfall, הסרט ה-23 בסדרה, ליקטנו עבורכם את עשרת מרדפי המכוניות הטובים ביותר של המרגל המפורסם בעולם. שימו גז

היום לפני חמישים שנה בדיוק הוקרן הסרט ד"ר נו - הראשון בסדרת ג'יימס בונד ומאז, כמו שנהוג לומר, השאר כבר שייך להיסטוריה. סיפוריו של איאן פלמינג אודות הסוכן בשירות הוד מלכותה הפכו לסדרת הסרטים המצליחה והארוכה ביותר בתולדות הקולנוע.
בכל אחד מהסרטים עלילה מורכבת ושלל דמויות אך כולם מכילים מספר אלמנטים קבועים כמו אויב המעוניין להשמיד או להשתלט על העולם, אקשן הכולל קרובות ירי ו/או מכות - בצורה אלגנטית כמובן, שלל גאדג'טים מיוחדים שממציא Q, חוש הומור בריטי משובח ומעל הכל הרבה נשים ומכוניות יפות.
רשימת כלי הרכב האקזוטיים, הספורטיביים והיוקרתיים שהופיעו בסרטי 007 לאורך השנים ארוכה ולבד מאלה שזכו להיכנס לעשירייה הפותחת שלנו ניתן לציין רכבים נוספים ששימשו את המרגל הבריטי ביניהם ב.מ.וו Z3 ו-Z8, אלפא 6 GTV, ריינג' רובר קלאסיק קונברטיבל, מרצדס 250SE, טויוטה GT2000 קונברטיבל, אודי 200 קוואטרו, רולס רויס סילבר-קולד ועוד, ויש לציין שבכלל לא התחלנו לפרט את רשימת המכוניות של "הרעים" שגם היא מרשימה לא פחות.
לנוכח העושר המוטורי הזה ולכבוד יובל לסרטי ג'יימס בונד החלטנו לבחור עבורכם את עשרת מרדפי המכוניות הטובים ביותר בסדרה.

1. גולדפינגר (1964) – אסטון מרטין
DB5
האסטון מרטין DB5 היא, ככל הנראה, המכונית המזוהה ביותר עם המרגל הבריטי, זו שהופיעה בהכי הרבה סרטי 007 (שבעה במספר, כולל Skyfall החדש). יתרה מזאת, הופעתה של ה-DB5 בסרטי בונד תרמה רבות לתדמית היוקרתית של אסטון מרטין.
עם זאת, לא רבים יודעים, החיבור הזה כמעט ולא קרה היות שבספריו של איאן פלמינג (עליהם מבוססת סדרת הסרטים) בונד מתנייד בכלל בבנטלי והיו אלה המפיקים של העיבוד הקולנועי שהחליטו לחפש רכב קצת יותר מודרני ויפה.
הם פנו לאסטון מרטין בבקשה לקבל שלושה אקזמפלרים של DB5 אך אנשי אסטון סרבו לתת להפקה את המכוניות בתמורה לחשיפה על המסך ורק הסכימו למכור את המכוניות בכסף מלא.

לאחר משא ומתן ארוך הסכימה אסטון לשחרר רק שני אקזמפלרים שהיו בכלל אבות טיפוס לסט של גולדפינגר.
2. המרגל שאהב אותי (1977) - לוטוס אספרי S1
המכונית היחידה שהצליחה לאתגר את ה-DB5 ולהפוך אייקונית בסרטי בונד היא הלוטוס אספרי אותה קיבל הסוכן החשאי מ-Q בחופי סרדיניה.
המרדף בסרט נערך מול אופנוע ומכונית ביבשה, מול מסוק בל 206 באוויר ומסתיים בים.
בין היתר האספרי הלבנה מצוידת בצבע הנפלט מצינור מיוחד מתחת ללוחית הרישוי היישר לשמשת המכונית מאחור, בטילים נגד מטוסים ובפטנט מרשים ההופך אותה לצוללת קרבית עם טילי טורפדו ומוקשים ימיים.


מאחר שאסטון עברה באותן שנים לבעלות של קונצרן פורד הענקי, להפקת הסרט היה קל יחסית לקבל לא פחות משבע וונקווישים לצורך הצילומים - שלוש מהן סטנדרטיות לצילומים הרגילים וארבע נוספות שהוסבו למכוניות פעלולים, לכל אחת תפקיד משלה. כך למשל בסצנת המרדף הנערך על אגם קרח באיסלנד. ההנעה האחורית של הוונקוויש לא אפשרה נסיעה על הקרח ולכן המכונית שהשתתפה בסצנה הזו הוסבה להנעה כפולה אליה שודך מנוע וי 8 צנוע יחסית שהחליף את הוי 12 שהיה פשוט חזק מדי לתנאים הללו.


9. רישיון להרוג (1989) - משאית קנוורט' W900B
הסרט היחיד בו בונד פוטר מהשירות החשאי הבריטי (MI6). במהלך הסרט בונד מנהל מרדף באחד הכבישים המדהימים, סמוך למקסיקלי בצפון מקסיקו. בונד אחוז בהגה של מיכלית קנוורט' W900B עמוסת דלק מעורבב בקוקאין ורודף אחר סוחר הסמים פרנץ סאנצ'ז שנוהג במזראטי בי-טורבו.

חברת קנוורט' סיפקה להפקה 7 משאיות, חמש מהן עברו החלפת טורבו ומזרקי סולר כדי לאפשר להן לעמוד בקצב הנסיעה הנדרש למרדף. השתיים האחרות עברו הסבה רצינית יותר - באחת הותקנו מושב נהג, הגה, בורר הילוכים ודוושות נוספות בחלק האחורי שאפשרו צילום שוט בו המשאית נוסעת ללא נהג כביכול (הנהג ישב בחלק האחורי) במסגרת הפעלול בו בונד נוטש את המשאית ועובר למשאית שלפניו.
