mako
פרסומת

רכבנו על הקטנוע הראשון של קוואסאקי

במשך שנים בקוואסאקי התעקשו לא להיכנע לדרישות השוק ולהתמקד רק בייצור אופנועים, זאת על אף שכבר די מזמן היה אפשר להבין שכדי לשרוד בשוק הזה חייבים גם לייצר קטנועים. אחרי שבשנות ה-90 בחברה ביטלו פרויקט של קטנוע על ברגע האחרון, כעת סוף סוף, הירוק של קוואסאקי מגיע לעולם הקטנועים בשיתוף קימקו. יצאנו לרכוב כדי לבדוק מה מה-DNA של קוואסאקי הגיע ל-J300 החדש

ק. דניאל
mako
פורסם:
קוואסאקי J300
צילום: רונן טופלברג
הקישור הועתק

קוואסאקי J300
צילום: רונן טופלברג

חשבתי רגע עם עצמי והבנתי שלהצעה כזו לא מסרבים. הרי ה- Z הוא אחד האופנועים היותר קיצוניים ומעוצבים שקוואסאקי מייצרת בשנים האחרונות, הוא נראה כמו שריר דחוס, רובורטריק עם משחק נפלא של צבעים שכאילו תוכנן על ידי אופטימוס פריים בעצמו, כזה שהפנסים שלו נראים כמו זוג עיניים כועסות תמידית, עם מנוע זועם שבו מסתתרים כמעט 150 סוסים, והוא הגיע עכשיו, ורק אתמול בלילה הצליחו להעביר אותו תקינה.

אז הגעתי, אבל לא באמת שכחתי שהמטרה המרכזית היתה הקטנוע הראשון של קוואסאקי. קטנוע ראשון? בערך. האגדה היפנית מספרת על ניסיון של הירוקים לייצר כבר בשנות התשעים קטנוע גדול עם מנוע בנפח של 700 או 800 סמ"ק אבל אחד המנהלים הבכירים אז יצא נגד הרעיון המופרך והפרויקט נגנז. אפשר להניח שהמנהל חסר החזון ההוא כבר לא עובד בחברה.

קוואסאקי J300
קטנוע ראשון לקוואסאקי | צילום: רונן טופלברג

היה עוד ניסיון לשיווק קטנוע עם המותג הירוק בשוק היפני אבל עכשיו זה קורה בפעם הראשונה באמת, חברת האופנועים הירוקה שידועה בדגמים היותר קיצונים שלה מייצרת קטנוע. כלומר בערך. ה – J300 הוא למעשה קימקו דאון טאון. שמיוצר במפעלים של קימקו בטייוון, אבל כאן מגיע הטוויסט: קוואסאקי לקחו את הקטנוע המצליח הזה ושיפרו אותו - כיול מתלים מחדש, נגיעות קלות בתמסורת, לוח שעונים אחר, מושב נוח ותומך יותר, והכי חשוב עיצוב ופלסטיקה חדשים כולל המדבקה הזו עם השם קוואסאקי.

קוואסאקי J300
מבוסס על קימקו שעבר שדרוג וכיול מחדש | צילום: רונן טופלברג
פרסומת

והדברים הלכאורה לא גדולים האלו מורגשים. הקטנוע הירוק עולה יפה בסל"ד ומרגיש לא פעם גדול מכפי נפחו. המשקף מגן היטב מהרוח ואין לכלי בעיה לעשות את הדרך מתל אביב לירושלים ולשייט בכביש המהיר במהירויות שיסבכו אתכם עם המשטרה. גם בכביש המפותל רואים שאנשים שאוהבים אופנועים יותר מקטנועים טיפלו בו. פקודות ההיגוי חדות יותר והוא מרגיש יציב מאוד על הצד. התשלום על כך הוא מתלים שמעבירים מידע לא נעים לרוכב כשהכביש נהיה משובש יותר. הבלמים מצוינים והם משתמשים בבלימה משולבת של הקדמי והאחורי וב- ABS חשוב ובטיחותי של חברת בוש.

שלושת היצרנים היפנים האחרים מייצרים קטנועים כבר הרבה שנים ועכשיו גם קוואסאקי מפסיקה להיות סנובית ומכניסה את ידיה לשוק הזה. אפשר להניח שיהיה המשך ל- J. במחיר של כ- 2000 שקלים יותר מהקימקו המקורי הוא יכול להיחשב עסקה מעניינת למי שרוצה דו גלגלי קצת יותר סקסי. מדובר בקטנוע מוצלח ממש, אבל בסופו של דבר הוא קטנוע, כלי שימושי להתנייעות שבו חשוב יותר תא המטען שלו – שיספיק אגב לקסדה שלמה ולתיק מסמכים. קטנוע ככל שיהיה מוצלח הוא לא אופנוע.

קוואסאקי J300
מפתיע לטובה בשיוט בכביש מהיר וגם בנתיב מפותל | צילום: רונן טופלברג

ואז לקחנו סיבוב את ה- Z החדש. היה מרגש

קוואסאקי J300
299 סמ"ק, צילינדר אחד, מקורר נוזל, 27.2 כ"ס ב- 7750 סל"ד, 2.9 קג"מ ב-6250 סל"ד, 191 ק"ג, אחריות לשנתיים בלי הגבלת קילומטרים/ 3 שנים עד 30,000 ק"מ,
מחיר 31,985 ₪ לפני אגרות

פרסומת

קוואסאקי J300
בסופו של דבר עדיין מדובר בקטנוע | צילום: רונן טופלברג

קוואסאקי J300
והיה גם את ה-Z1000 | צילום: רונן טופלברג