mako
פרסומת

חדש מספרד: הפטנט שיגרום לכם לנעול את הקטנוע תמיד

הגנבים אוהבים קטנועים הרבה יותר ממכוניות יוקרה או רכבים כמו מאזדה 3, אבל חלק ניכר מהרוכבים לפעמים מתעצל לנעול את האופנוע עם השרשרת הכבדה, או מפחד לשכוח את מנעול הדיסק ולעוף מהאופנוע. מנעול מסוג חדש המחובר לשלדת האופנוע ונועל את הכידון יאפשר לכם לנעול את האופנוע שלכם בקלות בתוך 10 שניות. בספרד מדובר בלהיט היסטרי, יצאנו לבחון אותו עבורכם כאן בארץ הקודש

נמרוד מירום
פורסם:
מנעול אופנוע CLM
צילום: נעם וינד
הקישור הועתק

מנעול אופנוע CLM
פתאום נועלים את הקטנוע גם בעצירות ל-5 דקות | צילום: נעם וינד

לפני שנים, כשהצטרפתי לרוכבים על שניים, קניתי את השרשרת הכי זולה שמצאתי במוסך שהסכים לטפל בקטנוע הזעיר, מהסוג שגם מומחי האופנועים לא האמינו שמישהו באמת יגנוב, שקניתי בפרוטות שהיו לי.
אחר כך, כשהשתדרגתי וקניתי קטנוע ראוי בסכום הגון מיד הגיעה שרשרת הפלדה האימתנית ששקלה כמו נוסע נוסף והבטיחה להצמיד את הקטנוע לכל עמוד שירצה, לנצח. אלא שהמשקל וחוסר הנוחות הכריעו והשרשרת הענקית הוחלפה במנעול דיסק קטן אבל - כך מבטיחים - גם יעיל מאוד, ונדמה היה ששם נגמר סיפור.

עד שהגיע מנעול הכידון של חברת CLM. מדובר בהמצאה פשוטה להפליא – מסוג הדברים שאתה תופס את הראש ולא מבין איך לא חשבו על זה קודם, אך מסתבר שלמרות שרק עתה הוא מגיע לארץ לא מדובר במשהו שזה עתה הומצא ולדברי עדי ראיה אין קטנוע בספרד שמתניע בלעדיו.

מנעול אופנוע CLM
מי שינסה להזיז את הקטנוע יגלה שהוא יכול לנסוע, במקרה הטוב, במעגלים קטנים | צילום: נעם וינד

מדובר למעשה בשרשרת המחוברת באמצעות תושבת אל שלדת האופנוע עצמו ונקשרת אל הכידון. התוצאה: מי שינסה להזיז את הקטנוע יגלה שהוא יכול לנסוע, במקרה הטוב, במעגלים קטנים.

התושבת עצמה מחוברת לשלדה בברגים שכמעט בלתי ניתנים להסרה. גנב יצירתי שינסה להסיר את השרשרת כולה מהאופנוע, יגלה שמדובר במשימה קשה במיוחד וכזאת שתגזול ממנו זמן רב.

פרסומת

היתרונות של שימוש בהתקן כזה ברורים. נעילת האופנוע הופכת למשהו אגבי, כמעט חסר מאמץ ושלא מעודד את רוכב לתת לעצמו תירוצים לוותר על הנעילה מעת לעת.

מנעול אופנוע CLM
התושבת מחוברת לשלדה בברגים שכמעט בלתי ניתנים להסרה | צילום: נעם וינד

אחרי שמבינים בדיוק את הזוויות בה נעה השרשרת על הציר, אפשר לנעול את האופנוע (וגם לקשור על השרשרת את הקסדה) בלי לפתוח תאים, בלי לכרוע על המדרכה ו...בלי לעשות פדיחות ולהתהפך בגלל ששכחת לגמרי ממנעול הדיסק הקטן שמחכה על הגלגל (סיפור אמיתי, למרבה המבוכה). פשוט לנעול וללכת.
השימוש בשרשרת הפך כל כך שגרתי, שמצאתי את עצמי נועל את הקטנוע שלי אפילו בחניון הסגור בעבודה וגם בעצירות ל-5 דקות, משהו שבהחלט שווה המתנה של 10 דקות במוסך להתקנה.

כן, ההתקנה היא הכרחית. לכל דגם של קטנוע יש את המנעול שפותח עבור השלדה שלו.

מנעול אופנוע CLM
צריך לרכב טיפה יותר בפישוק | צילום: נעם וינד
פרסומת

בסך הכל אחרי חודשיים של שימוש אין ספק שמדובר בהמצאה מומלצת. בסעיף החסרונות ניתן לציין שיש צורך לרכב טיפה יותר בפישוק מאחר שהשרשרת נמצאת בדיוק מסביב למרכב מתחת לחלקו הקדמי של המושב במצב של נסיעה. בנוסף, צריך להקריב מעט מקום בתוך תא המטען של האופנוע לטובת התושבת של השרשרת.
לטעמי, מדובר במחיר סביר לשלם עבור מנעול כזה, אולם יש רוכבים שיעדיפו לא לפגוע במה שנתן להם היצרן.

מנעול אופנוע CLM
פשוט לנעול וללכת | צילום: נעם וינד

המנעול זמין בשלוש רמות איכות משתנות: Chic הבסיסי, Stahl הממוגן יותר, אותו ניסיתי, ו-Blindado שלפחות על פי תיאור היצרן אמור לעמוד במתקפה של רובוטים מהעתיד. המחירים נעים בין 350 שקל לדגם הזול ביותר ועד ל-600 שקל לדגם היקר. ניתן לרכוש אותו באתר החברה ואצל המתקינים המורשים.

פרסומת

אין תמונה