mako
פרסומת

פרסומות הרכב של סופרבול 2011

טובי המוחות הקריאטיביים בארה"ב יצרו את פרסומות הרכב שהוצגו לפני מיליוני צופים. צפו בפטריוטיזם אמריקאי, קריצות משעשעות וכוכבי ענק שלקחו חלק בפרסומות

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק
הסופרבול. חוזרים למגרשים בארה"ב? (GettyImages)
הרבה יותר מעוד אירוע ספורט | öéìåí: מערכת ONE

הסופרבול האמריקאי הפך כבר מזמן להרבה יותר מעוד אירוע ספורט בשידור ישיר בטלוויזיה.
העונה של ליגת הספורט הפופולרי בארה"ב, הNFL, מגיעה לסיומה ולשיא מדי שנה בסוף השבוע הראשון של חודש פברואר במשחק הסופרבול בו מתמודדות שתי הקבוצות החזקות של השנה.

אמנם ישראלים רבים עדיין מתקשים להבין בדיוק מה הם חוקי המשחק אבל בעבור האמריקאים מדובר בספורט הלאומי ומעבר לצופים שזכו לשים יד על כרטיס לכיסא באיצטדיון, עשרות מיליוני אמריקאים נצמדים לטלוויזיות כדי לצפות בשידור החי שמזה שנים נחשב לשידור עם נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר אפילו בעידן הרב ערוצי.

כשיש כל כך הרבה צופים, כצפוי, המחיר של כל ספוט פרסומת בן 30 שניות מוערך במיליוני דולרים.
הפרסומות שמשודרות במהלך הסופרבול הפכו מזמן מעוד מקבץ פרסומות מייגע לאירוע בפני עצמו שצופים רבים מחכים לו.

הסיבה לכך היא שמשרדי הפרסום הבינו את הצורך למנוע מהצופים לזפזפ בעת מקבץ הפרסומות וטובי המוחות הקריאטיביים משקיעים חודשים ארוכים בהפקת פרסומות ייחודיות המשודרות לראשונה או רק בסופרבול.

סופרבול
סופרבול | צילום: אימג'בנק/GettyImages

את פרסומות הסופרבול ניתן לחלק לשלושה ז'אנרים מרכזיים: פרסומות מכירתיות בעלות מסר שיווקי ברור, פרסומות המנסות להציג את המוצר בסוג של קריצה או בעזרת תוכן שובב ו"מגניב" ופרסומות המתרכזות (בכל זאת, אנחנו באמריקה), בפטריוטיזם אמריקאי.

אמנם תעשיית הרכב האמריקאית לא משיקה מכוניות במיוחד לכבוד הסופרבול, אבל אחוז מכובד מהפרסומות במהלך הערב הן פרסומות המיועדות לאומה על גלגלים.

קבלו מקבץ מפרסומות הרכב המבריקות, המושקעות והטובות ביותר ששודרו בסופרבול, שלשום: