צפו: כך הפכו מכוניות לאדה לכוכבות רשת
שילוב בין אהבתם של הרוסים למצלמות דשבורד לבין המכונית המיושנת והנפוצה במדינה הפך בחודשים האחרונים את הלאדה ריבה לכוכבת רשת בשלל סרטונים הזויים במיוחד

הלאה המשפחתית נולדה כתוצאה מהסכם בין ברית המועצות הקומוניסטית לפיאט בראשית שנות השבעים שהביא את החברה האיטלקית למכור את פסי וזכויות היצור של המשפחתית הקומפקטית לאוטו-וואז הרוסית שהחלה לייצר גרסה רוסית למשפחתית האיטלקית בשם "לאדה ריבה" בתמורה לפלדה רוסית שהועברה לתעשיית הרכב האיטלקית. הפלדה התגלתה בדיעבד כבעייתית מאוד ובגללה סבלו המכוניות האיטלקיות של שנות השבעים וראשית שנות השמונים מתהליך החלדה מואץ ביותר, אבל זה כבר סיפור אחר.
בכל מקרה, הדור הראשון של הלאדה ריבה יוצר עד שנת 1982 והדור השני, השומר על אותו מבנה וקווי עיצוב של הפיאט הישנה, למעשה מיוצר עד היום. אמנם בשלושים השנים שעברו מאז נרשמו כל מיני שינויים כמו החלפת הקרבורטור בהזרקת דלק חד נקודתית והוספת ממיר קטליטי, אך כאמור בבסיסה זו עדיין כמעט אותה מכונית שתוכננה לפני כמעט חצי מאה.
למרות העיצוב המיושן, המכלולים הפרימיטיביים ומסך הברזל שהוסר מזמן הלאדה המיושנת היא עדיין אחת המכוניות הנמכרות ברוסיה על אף שלמעשה ניתן היום לרכוש במדינה שלל מכוניות מודרניות מכל סוג שהוא.
נתוני המכירות המפתיעים נובעים בעיקר, ככל הנראה, מהעובדה שמחירה של ריבה חדשה עומד על פחות ממחצית ממחירה של משפחתית קומפקטית מודרנית ובשל כך שפשטות מכלוליה, זמינות בלתי מוגבלת של חלפים וההכרות המעמיקה של כל העם הרוסי עמה מאפשרות לאנשים לפתור בעצמם הרבה בעיות ותקלות מבלי להיעזר בשרותי מוסך מתקדם ויקר.

הלאדה המיושנת הייתה בוודאי ממשיכה להתקיים באפרוריות ולשרת נהגים רוסיים מועטי יכולות הרחק מאור הזרקורים אלמלא מצלמות הדשבורד לא היו כובשות את כבישי רוסיה.
מסתבר שהגאדג'ט הטכנולוגי הזה שקצת לא ברורה המהות שלו (בתיעוד עוד ועוד נסיעות שגרתיות) הפך ללהיט היסטרי ברוסיה (ובסין) ובין מאות אלפי שעות תיעוד של נסיעות משמימות הוא מספק גם לאתרי הצפייה ברשת תיעוד של עוד ועוד אירועים חריגים על הכבישים.
מכיוון שהלאדות המיושנות מתקשות לעמוד בסטנדרטים התחבורתיים המקובלים בימנו הן הפכו למקור בלתי אכזב של סרטונים הזויים במיוחד שנקלטו בעיני המצלמות.
ככה מפרסמים לאדה משומשת למכירה.
