כך מוכרים פיאט חדשה - קיא על הספה, נזלת בתיק וחזיית הנקה
הפרסומאים של פיאט ממשיכים להבריק. אחרי שזרקו פיאט לים התיכון, שלחו את ג'יי לו לרקוד ברחובות וחשפו את קתרינל מנג'יה ההורסת לעולם, הם חוזרים עם פרסומת אינטרנטית שמספרת על "הנאות החיים" בעת גידול ילדים קטנים. בין קיא על הספה וחיתולים מלוכלכים הם משכנעים אותנו שהגרסה המיני-וואנית של ה-500 היא בול מה שצריכים בסיטואציה כזו


בין היתר, בסרטוני הפרסומת של ה-500 ראינו מכוניות קופצות למים באיטליה ויוצאות מהם בניו יורק, את צ'ארלי שין חוגג במעצר בית, ג'ניפר לופז שרה ורוקדת ברחובות וכמובן את קתרינל מנג'יה, הדוגמנית הרומנייה ההורסת, שבסדרת פרסומות לאברת' גרמה סופית לאמריקאים להתאהב בה ובגרסה הספורטיבית של הקטנטנה מארץ המגף.
מעבר לעובדה שהסרטונים זכו לשלל ביקורות נלהבות, לתפוצה ויראלית ואף לפרסים מכובדים, מסע הפרסום של ה-500 הביא, לאחר התחלה צולעת מאוד, לזינוק מטורף בנתוני המכירות של פיאט שחזרה לפני שנתיים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

רבים בוודאי יטענו שזו לא ממש חוכמה להצליח לפרסם משהו מדליק, צעיר, אופנתי ומעוצב כמו ה-500 ובאותה נשימה יחשבו לעצמם שאותם פרסומאים, כדי להראות מה הם שווים, צריכים לעמוד באתגר אמיתי וקשה כמו פרסומת של מיני-וואן לא סקסי להובלת משפחות.
ובכן, זה בדיוק מה שהם עשו ממש לאחרונה ב-3 פרסומות חדשות לגרסה המיני-וואנית - ה-500L - תוך שהם לוקחים את חווית הנסיעה עם המשפחה לכיוון קצת לא שגרתי, חצוף, סקסי ועם טוויסט.
לא מאמינים? הווכחו בעצמכם וקבלו את המפגש המשפחתי, השושבינות בדרך לחופה והנסיעה עם החותנת אשר ממחישים שלפעמים לתצורה של מיקרו-וואן יש גם לא מעט יתרונות.
פיאט בריטניה חושפת בלי פילטרים - חיים במשפחה עם ילדים קטנים
אבל עם כל הכבוד לפרסומאים האמריקאים, הפעם עמיתיהם הבריטים זוכים בכל הקופה עם פרסומת אינטרנטית מבריקה במיוחד באורך של שלוש דקות ל-500L. בניגוד לאמריקאים, הבריטים לא מנסים להפוך את הנסיעה המשפחתית למשהו לא מציאותי וחושפים את כל האמת בפרצוף בסרטון שזוכה לשם 'The Motherhood' אשר בתוך שבוע גרף מעל למיליון צפיות ביו-טיוב.
למעשה מדובר בשיר ראפ חביב המבוצע על ידי בלונדינית בריטית המטפלת ב-3 זאטוטים. הטקסט מספר בצורה משעשעת על "הנאות החיים" בעת גידול משפחה כולל הקיא על ספת המעצבים, התיק הסקסי שהוחלף בשק גדול שמלוכלך עם נזלת, חזיית ההנקה שדומה לווסט חסין כדורים, השיחות עם החברות על החיים שהפכו לשיחות על גיהוקים ופליטות, החוטיני שלא לובשים כי הוא מגרד, מרפקים שקועים בחרא של תינוקות ובעיקר ההכרה העמוקה שברגע שנכנסתם לזה אתם שם לתמיד.

ומה עם ה-500L, אתם בוודאי שואלים, מתי בפרסומת הארוכה הזו מספרים על המנוע, המרווח הפנימי והאבזור? ובכן אל תתאמצו, כל אלה לא ממש מופיעים בפרסומת, עם זאת הרכב בהחלט מופיע בה בחלק מהסצנות ועוטף במעט זוהר את החוויה המשפחתית עימה רבים יכולים להזדהות.
"רצינו ליצור קשר עם קהל היעד של הדגם הזה כמו אמהות צעירות ודינמיות, באופן המשדר הבנה לאתגרים בפניהם הן עומדות מדי יום בעת הטיפול בילדים מול הניסיון לשמור על משהו מזהותן לפני שהפכו לאמהות במשרה מלאה", מסבירה אלנה ברנארדלי, מנהלת השיווק של פיאט בבריטניה.
מצד אחד בהחלט מדובר בסרטון משעשע ובאמת מבריק שבוודאי ידבר לכל מי שמגדל ילדים קטנים אך מצד שני נותר לקוות שהחוויה הלא פשוטה הכרוכה בגידול ילדים שמתוארת בו באופן כל כך מדויק ובלי שום פילטרים לא תגרום לנזק דמוגרפי שלמעשה יצמצם את קהל היעד העתידי שבפיאט בונים עליו.