mako
פרסומת

נהג הראלי הגרוע ביותר שאי פעם ראינו

בניגוד לפלייסטיישן, במציאות לנהוג במכונית ראלי זו משימה לא פשוטה בכלל שדורשת יכולות נהיגה על הקצה ובעיקר תיאום מושלם עם הנווט שמכוון את הנהג בין הפניות. צפו בסרטון קורע ממרוץ ראלי בהודו בו, משום מה, משהו בחיבור בין הנהג לנווט משתבש

נעם וינד
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

אין תמונה

בעבור מי שלא ממש מבין בנהיגה ספורטיבית או מי שהניסיון המוטורי שלו מסתכם במשחקים בפלייסטיישן, מרוצי ראלי עשויים להראות כדבר די פשוט בו למעשה מכוניות המרוץ נעות כמעט מעצמן בין הפניות תוך כדי העפת הרבה אבק, החלקות מצד לצד וקפיצות באוויר.

במציאות, מאחורי המראה הפוטוגני מסתתרת עבודה קשה, נהיגה על הקצה במשך זמן רב בתנאי דרך משתנים ובתוואי לא מוכר. הדרך היחידה לנהוג כל כך מהר בתנאים האלה היא להסתמך על נווט מיומן ונהגים כמו סבסטיאן לואב הצרפתי, שזכה 9 פעמים באליפות העולם בראלי, או רז הימן הישראלי, שהגיע למקומות מרשימים בדקאר ובמרוצי ראלי-רייד נחשבים נוספים, לא היו יכולים להגיע להישגים שלהם בלי דניאל אלנה או הלל סגל שהיו שם לצידם וכיוונו אותם בדרך המהירה ביותר לדגל השחמט.

ראלי יוון 2013 הסיום
רז הימן לא יכול בלי הלל סגל | צילום: איל גונן

נהגי הראלי צריכים לנהוג כמעט על עיוור על פי הוראותיו של הנווט שמשמש עיניים לנהג ולמעשה מכוון אותו על פי סימנים מוסכמים בין הפניות.
כשהחיבור הזה בין נהג לנווט עובד כמו שצריך הם משלימים אחד השני וכמעט הופכים לגוף בלתי נפרד, אך כשאין כימיה או אם הנהג או הנווט לא מצליחים לעשות את חלוקת הקשב הנדרשת בין מגוון פעולותיהם, יש להניח שהביצועים של המכונית על המסלול יראו כמו משחק של קבוצת כדורגל בלי מאמן.