mako
פרסומת

צפו: עקיפות בלתי נשכחות ממסלולי המרוצים

נהגי מרוצים עם ניסיון של שנים, מכוניות שנבנו במקצועיות וקבוצות עם תקציבי ענק - על מסלול המרוצים הכל מתנקז לשבריר של שניה שיכול לשנות את פני הדברים

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק
לואיס המילטון
לפעמים צריך להמתין עשרות הקפות לרגע הנכון כדי לעקוף | צילום: נעם וינד, mako

כמו זריקה לסל בשניה האחרונה או גול בדקה ה-90, עקיפה ברגע הנכון במרוץ מכוניות עשויה לשנות את כל תמונות המרוץ, למחוק הישגים של עונה שלמה ולעיתים אף לשנות גורל של קריירה שלמה.

לכאורה, עקיפה לא נשמעת כדבר מסובך במיוחד כשאתה נמצא במכונית שלחיצה החלטית של הרגל הימנית על דוושת התאוצה משחררת עדר של מאות סוסים לשעוט קדימה ואכן, במרוצים בתחילת העידן המוטורי אקשן ועקיפות היו בשפע בכל מרוץ.

ככל שהרמה של המכוניות ושל הנהגים עלתה כך גם התמעטו העקיפות הספקטקולריות משום שבספרות של המקצוענים כיום לא משנה כמה הרכב והיכולות של מתמודד אחד טובים, בדרך כלל גם המתמודד שלפניו נהנה מאותם תנאים בדיוק וכדי להשלים מהלך של עקיפה צריך עצבי ברזל והמתנה סבלנית, לעיתים במשך עשרות הקפות, לטעות הקטנה, למרווח של חצי שניה של המתמודד המוביל וזאת כדיכדי לפרוץ קדימה.
העניין הוא שטעויות כאלו כבר כמעט ולא קורות ולא פעם מרוצים מוכרעים בעיקר בזכות הטקטיקות של מנהלי הקבוצות בבחירת תזמון עצירות החלפת הצמיגים והתדלוק. אמנם גם בלי יותר מדי עקיפות מרוצי מכוניות מספקים הרבה אקשן ועניין אך בדיוק כמו אותו סל בשניה האחרונה יש בהן משהו מרגש במיוחד.

קבלו מקבץ של עקיפות בלתי נשכחות על מסלולי המרוצים. וכן, רובן התרחשו די מזמן, בתקופה בה התוצאות היו נקבעות על המסלול המרוצים ולא בתזמון עצירות ברחבת הטיפולים.

פרסומת
פרסומת

תודה לאדם פרנק מ-MyWay drifting  על העזרה בהכנת הכתבה.