צפו: החלפת הצמיגים המהירה בהיסטוריה
כמה זמן לוקח לכם להחליף גלגל? גם אם אתם סופר מיומנים וזריזים הרשו לנו להבטיח לכם שמכונאי קבוצת הפורמולה של רד בול זריזים הרבה יותר. במהלך המרוץ במלזיה בשבוע שעבר הם קבעו שיא עולמי כשהחליפו את ארבעת הגלגלים במכוניתו של מארק וובר בתוך 2.05 שניות


בעולם המרוצים אין אפשרות להזעיק חבר טלפוני ועצירות ברחבת הטיפולים להחלפת צמיגים הן הכרחיות, ומכיוון שהן מתרחשות במהלכו של מרוץ הן צריכות להתבצע במהירות האפשרית. במהלך השנים הנושא הפך לאמנות בפני עצמה וכל קבוצת מרוצים שמכבדת את עצמה מחזיקה צוות מכונאים סופר זריזים.
כמה זמן לדעתכם לוקח לצוות מכונאים מיומן בפורמולה 1 להחליף 4 צמיגים ולשלח בחזרה את הנהג עם גומי טרי ואוחז למסלול?
תרגישו חופשי להמר. מה אני שומע? 15 שניות? 10 שניות? 8 שניות? מישהו אפילו מעז לטעון 5 שניות?
ובכן, מסתבר שהמכונאים של קבוצת רד בול יכולים לעשות את זה בהרבה פחות זמן ובמרוץ הגרנד פרי האחרון שהתקיים בשבוע שעבר במלזיה הם הצליחו לקבוע שיא עולמי חדש כאשר בהקפה ה-20 נהג הקבוצה מארק וובר נכנס לרחבת הטיפולים להחלפת גלגלים שהסתיימה בתוך 2.05 שניות.

כן, כן, לא מדובר בטעות הקלדה. בזמן שבוודאי היה לוקח לכם רק למצוא את מיקומו של הבורג לשחרור הגלגל, צוות המכונאים הצליח להרים את רכב המרוץ על שני ג'קים, לפרק את ארבעת הגלגלים הישנים ולהרכיב במקומם ארבעה חדשים, להדק היטב את ברגי הגלגל, לוודא שכולם סיימו את עבודתם, להוריד את הרכב מהג'קים ולסמן לנהג לצאת לדרך. כל זה, כאמור, ב-2.05 שניות – מטורף לחלוטין.
לא מדובר בהבלחה חד פעמית ונדירה ולמרות שכאמור זהו שיא עולמי, יש לציין שגם השיא הקודם שעמד על 2.31 שניות ונקבע בעונה הקודמת על ידי מכונאי קבוצת מקלארן בעת החלפת גלגלים ברכבו של ג'נסן באטן היה בהחלט מרשים מאוד ובכלל בימים אלה ביקורי בזק של בין 2.5 ל-3 שניות ברחבת הטיפולים הפכו לדבר מקובל למדי.
המיומנות והזריזות הקיצונית הזו של צוותי רחבת הטיפולים למעשה משנה את תמונות המרוץ ומעודדת את הנהגים ומנהלי הקבוצות להכנס לעצירות החלפת גלגלים תכופות מבעבר.