mako
פרסומת

קונספט במתח גבוה

החשמלית הספורטיבית, ניסאן ESFLOW: מי אמר שמכונית מונעת בחשמל לא יכולה להיות ספורטיבית ולספק ביצועים!

חנן בר-און
ומוטוקאר
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

בניסאן סבורים שלהחזיק במכונית בעלת מודעות ויעילות אקולוגית זה לא אומר לוותר על ההנאה מנהיגה. ולכן, הם מציגים בתערוכת ז'נבה, שתיפתח לקהל הרחב בעוד יומיים, את ה-ESFLOW, מכונית ספורט חשמלית עתירת ביצועים, בתצורת קונספט. זה לא שטסלה לא עשו את זה כבר לפניהם (ואפילו באופן מסחרי), אבל עדיין, לפי האיורים ששוחררו, המדובר במכונית יפה ומעניינת.

ESFLOW היא מכונית ספורט דו-מושבית בעלת הנעה אחורית. שלדתה עשויה אלומיניום שמציעה חוזק ומשקל נמוך. היא חלקלקה וזורמת, צבועה בגווני אפור מבריק שלטענת ניסאן מושפעים מקרחונים. המכונית נמוכה, עם חרטום ארוך, ועושה שימוש בגלגלים גדולים, אופייני ללא מעט דגמי קופה ספורטיביים. כרגיל כיום, היא משופעת באורות LED כחולים שכבר לא כל כך נחשבים לעתידניים, אך עדיין מקרינים ניחוח סטייליסטי והייטקי.

אין תמונה

חדי-העין ישימו לב שהמכונית אינה מצוידת במראות-צד. זאת, הודות לשימוש במצלמות וידאו, המקרינות את התצוגה לצגים בקוקפיט – רעיון חביב שכבר נראה לא אחת, אך כמו פה, בדרך כלל רק במכוניות קונספט. ואגב קוקפיט, השליטה, הניהוג והבלימה מתבצעים באמצעות מחשבים וכבלים בטכנולוגית Fly-By-Wire, כלומר באופן מאד מדויק, ותוך הפעלת מעט מאד כוח פיזי מצד הנהג - כיוון שהכל מנוהל אלקטרונית. בכלל, המכונית הזו "חכמה" למדי: היא מתחברת בקלילות למחשב כף היד של הנהג, ומסנכרנת עימו מידע רלוונטי.

צריך לציין כי למרות שלניסאן ניסיון עשיר בפיתוח ושיווק דגמי ספורט (מסדרת Z, וגם דגם ה-GT-R, למשל) ולמרות הדמיון הרב ל-Z, היצרן היפני מציין במפורש ש-ESFLOW עוצבה באופן עצמאי מאלף ועד תו, ללא הסתמכות על פלטפורמה כלשהי או בכלל, על סמך מכונית קיימת, וגם לא כמו במקרים רבים, על מכונית שהייתה סטנדרטית, והוסבה לשימושים חשמליים. מבט מהיר מסגיר מיד דמיון לעבר, לדגמי הקופה המצליחים של ניסאן ולפני כן דטסון.

אין תמונה
ניסאן מחזיקה במסורת ספורטיבית עם סדרות הZ והGT-R
פרסומת

הספורטיבית הזו היא מכונית חשמלית, הרי, ומכלולי ההנעה החשמלית מגיעים מהניסאן LEAF – החשמלית של ניסאן ששיווקה החל לאחרונה בעולם. סוללות הליתיום נמצאות בסרן הקדמי והאחורי של המכונית, לשם חלוקת משקל נאותה. ESFLOW מצוידת בצמד מנועים חשמליים, כל אחד אחראי לגלגל אחורי. אין פרטים נוספים על הספק, אך מכונית הקונספט מאיצה למאה קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות ומסוגלת לגמוע למעלה מ-240 ק"מ מטעינה אחת בלבד. הנתונים הללו נשמעים נהדר על הנייר, אבל צריך לזכור כי עדיין המדובר בקונספט בלבד, כך שהעניין לא ממש מוכח בתנאים אמיתיים.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן

הידיעה פורסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"


רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו לשירות הניוזלטרים החינמי שלנו


ממוצע הנסועה בליסינג: 32 אלף ק...
סקר של פורום CFO מגלה כי למרבית הנהגים אין הגבלת קילומטרים וציי הרכב לא מגבילים ...
[20/02/11]

פול פוזישן /...
ספק גדול ממשיך לרחף מעל המרוץ הראשון של העונה. ניק היידפלד קיבל את החוזה בלוטוס-...
[20/02/11]

כך ייראה מפתח העתיד של המכונית
פתיחת נעילת הרכב באמצעות המפתח? זה כל כך ניינטיז... אנשי הפיתוח של ב.מ.וו שוקדים...
[09/02/11]


תגובות הגולשים
8. עניין המצלמות במקום מראות
שי(28/2/2011)
אם אני לא יטועה יש טכנולוגיה כזו כבר באינפיניטי הבת דודה של ניסאן. מצלמות מסביב לרכב במקום להשתמש במראות.
7. כזו חשמלית אני מוכן לקבל
נהגוס(28/2/2011)
אם החשמליות יראו ככה יש על מה לדבר. עיצוב פצצה.
6. אין על ה- Z370
בר(28/2/2011)
קצת מזכירה אותה ועדיין מת על ניסאן 370 והחדשה נראית כמו התפתחות שלה לכיוון אקלולוגי כי זה הטרנד כיום.
5. מתי אני אגיע לתערוכת רכב כמו בג'נבה
זיו(28/2/2011)
החלום שלי להיות בתערוכת רכב בינלאומית כמו בג'נבה. אוטומוטור זה בסדר אבל זה בקטן. בתערוכות הגדולות צריך יום או יומיים כדי לראות באמת הכל וממה שאני רואה ביוטיוב יש תמיד מה לראות. הניסאן הזאת נראית פצצה ללא ספק מקווה שיטרחו להביא אותה לארץ שנה הבאה לאוטומוטור.
4. ממש ממש יפה
אלון(28/2/2011)
מזכירה לי את ה-Z אבל יש בה משהו עוד יותר מיוחד.
3. שכחם עוד 1 בשנה "תערוכת ז'נבה 2011"...
מיצי ופיצי(23/2/2011)
2. הניסאן הזאת נראת פצצה
יוסי(23/2/2011)
וואוו איזה עיצוב, גם ידידותית לסביבה וגם ניראית מכנוית פנתר. מעניין איך יהיה לנסוע בה.
1. ESLOW - כותרת מצחיקה
מכור לאתר(23/2/2011)
ESLOW - מכונית חשמלית ספורטיבית איטית.. חחחח





עושים עכשיו מנוי