mako
פרסומת

פולקסווגן מציגה: קטנה ששונאת דלק

פולקסווגן השתילה את יחידת ההנעה ההיברידית מה-XL-1, המכונית הניסיונית האקזוטית שלה, בתוך ה-UP!, מכונית המיני העממית שלה, התוצאה – נתון צריכה של 90.9 קילומטר לליטר ושימושיות של מכונית עירונית

ניר בן זקן
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

אין תמונה
שימושיות של מכונית מיני עירונית וצריכת דלק מדהימה

על רקע הדרישה לרכבים חסכוניים, פולקסווגן הציגה לאחרונה את גרסת הייצור של ה-XL1 -הטוענת לכתר החסכונית ביותר בעולם עם נתון צריכת רשמי של 111 ק"מ לליטר.
אבל מדובר בעיקר בתרגיל להדגמת יכולת והמכונית בעלת שני מושבים, מחיר התחלתי של יותר מחצי מיליון שקלים לפני מיסים ומכסת ייצור של 250 חתיכות בלבד, רחוקה מלשמש פתרון תחבורה להמונים.

כעת, לקראת תערוכת טוקיו שתפתח בסוף החודש, פולקסווגן חושפת גרסה מיוחדת למכונית המיני שלה, ה-UP!, (אחות תאומה לסיאט מי וסקודה סיטי-גו) המצוידת באותה יחידת הנעה היברידית מה-XL1 המהפכנית.

מדובר ביחידת כלאיים המשלבת מנוע טורבו דיזל, 2 צילינדרים בהזרקת מסילה משותפת בעל נפח צנום של 800 סמ"ק ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 75 כ"ס ומומנט של -21.8 קג"מ העוברים לגלגלים דרך תיבה כפולת מצמד עם שבעה יחסים.

אין תמונה
הדגש הוא על חסכון ולא על ביצועים




בהקשר הזה ובהתחשב במחיר האסטרונומי של ה-XL1 ממנה נלקחה יחידת ההנעה, ניתן רק לדמיין מה יהיה מחיר הגרסה ההיברידית המתקדמת הזו שלא יהיה מוגזם לקבוע שלא תהפוך ליורשת של החיפושית, כמכונית העם במילניום השלישי.

אין תמונה
המחיר צפוי להיות גבוה