לדווש בשמיים: תוכנית גרנדיוזית למסלולי אופניים עיליים בלונדון
מצוקת התחבורה בערים הגדולות, העליה בפופולריות של שימוש באופניים ככלי תחבורה במקום כלי רכב, הקושי של רוכבי האופניים להשתלב בתנועה על הכבישים וההפרעה להולכי הרגל במקרה של רכיבה על המדרכות מובילים לחיפוש פתרונות מקוריים. מיזם חדש בלונדון מעלה את הרעיון של שימוש במסלולי אופניים מרחפים מעל לתוואי רכבת הפרברים. הבעיה המרכזית – עלות גבוהה במיוחד


מאחר שנסיעה של אופניים על הכביש היא מסוכנת למדי במצב התחבורה הנוכחית, נדרש פתרון אחר כדי שכולם יוכלו לחיות בשלום.
שבילי אופניים הם בהחלט רעיון לא רע שביותר ויותר ערים ברחבי העולם זוכה ליותר תשומת לב ולהקצאת יותר משאבים בשנים האחרונות, אבל שבילים אלה תופסים מקום רב שלעתים אינו ממש בנמצא.
יתרה מזאת, מי שרוצה להגיע מהפרברים לעיר לרוב צריך לנסוע על כבישים בין עירוניים מסוכנים ולחלוק את הדרך עם מכוניות, משאיות ואוטובוסים, ובניית תשתית לשבילי אופניים היא גם לא ענין זול ופשוט במיוחד.

נורמן פוסטר, חשף לפני ימים אחדים בבריטניה את סקיי-סייקל (SkyCycle ), מיזם מעניין שאם יצא אל הפועל יהפוך את חוויית ההתניידות על אופניים מפרברי לונדון אל מרכז הכרך לפשוטה בהרבה, בטוחה, מהירה וייחודית באופיה. בשלב זה, המיזם מתוכנן לתנועה מפרברי לונדון לתוך העיר, אולם ניתן לשכפלו בערים נוספות ברחבי העולם.
הרעיון מאחורי סקיי-סייקל הוא לנצל את תוואי רכבות הפרברים הקיימות ולבנות מעליו רמפה ייעודית לרוכבי אופניים שיוכלו לנסוע במקביל לתוואי הרכבת בבטחה, תוך שהם נהנים מנוף מזווית ראיה מקורית וממסלולים נטולי הולכי רגל, מכוניות או הפרעות אחרות.
קבוצת היזמים שמאחורי הפרויקט כבר פגשה בכירים במחלקת התחבורה של עירית לונדון, ואלה הביעו עניין בקידום הפרויקט שאם יבוצע במלואו יכלול נתיבי אופניים עיליים ברוחב של עד 15 מטרים, באורך של 220 קילומטרים ועם 200 נקודות כניסה לרוכבים, שאמורים לקצר באופן משמעותי מאוד את זמן הנסיעה אל מרכז לונדון.
המכשלה המרכזית, מעבר לשאלה האם לא מדובר בפרויקט שישפיע לרעה על הנוף האורבני, היא עלותו הגבוהה מאוד של המיזם. כך למשל, עלות הפיילוט באורך של 6.5 קילומטרים מהפרבר סטרטפורד לתחנת הרכבת ברחוב ליברפול מוערכת ביותר ממיליארד שקלים, דבר המטיל בספק את כדאיותו ומצריך מקורות מימון רבים.