mako
פרסומת

מיזם שיתוף כלי רכב של עיריית ת"א מעלה הילוך

הבוקר פרסמה העירייה מכרז ראשוני בנושא במטרה לקבל מידע על מנת לבחור במפעיל המתאים לתכנון, הקמה, אחזקה ותפעול של מערך השכרת רכבים חשמליים משותפים בעיר. אחד מתנאי הבסיס: עלות של לא יותר מ-25 שקל לחצי שעת שימוש

דובי בן גדליהו
גלובס
פורסם:
הקישור הועתק

עיריית תל-אביב-יפו והרשות לפיתוח כלכלי של העיר הפיצו היום (ד') מכרז למיון מוקדם של מועמדים להקמת מערך עירוני לשיתוף רכבים. הבקשה תופץ הן בישראל הן לגופים מובילים המפעילים מערכים דומים ברחבי העולם. המטרה הינה לקבל מידע על מנת לבחור במפעיל המתאים לתכנון, הקמה, אחזקה ותפעול של מערך השכרת רכבים חשמליים משותפים בעיר.

רנו טוויזי
כך יראו רחובות תל אביב בקרוב? | צילום: נעם וינד

מפעיל המערך יידרש לתת פתרונות לנסיעה בין עירונית רצופה של כ-100 קילומטרים, להעמיד לרשות המשתמשים צי של רכבים מסוגים וגדלים שונים. בנוסף, אחת הדרישות המקדמיות היא שעלות השימוש ברכב לחצי שעת נסיעה לא תעלה על 25 שקלים ועד 60 שקל לשעה שלמה, כאשר יש לתת אפשרות להשאיר את הרכב בתחנה שונה ממנה הוא נלקח, בדומה למערך תל-אופן.

בענף הרכב מעריכים כי רק גורמים גדולים, עם יכולות משמעותיות בתחום השכרת הרכב, יוכלו להשתתף במכרז, שכדאיותו הכלכלית למפעיל עדיין אינה ברורה.

רנו טוויזי
האם עלות של 25 ש' תהיה משתלמת למפעיל? | צילום: נעם וינד