מיצובישי משיקה: רכב פנאי היברידי נטען ב-225 אלף ש'
מיצובישי משיקה בישראל את האאוטלנדר PHEV - גרסה היברידית נטענת מתקדמת ביותר של רכב הפנאי המאפשרת טווח נסיעה של 52 קילומטרים ללא שימוש בבנזין כלל. במיצובישי מאמינים כי שילוב בין תצורת קרוסאובר אופנתית, אבזור רב ותג מחיר של 225 אלף שקלים יהפכו את ה-PHEV לסיפור הצלחה מקומי


האאוטלנדר שהגיע ארצה לפני כשנה וחצי כבש את פסגת טבלת המכירות בסגמנט הג'יפונים, תוך שהוא מדיח את מאזדה CX5 מראשות הסגמנט, בין היתר הודות לשילוב הייחודי בקטגוריה של שבעה מקומות ישיבה שהיווה עבור רבים תחליף סקסי למיניוואן.
עוד ב-mako רכב
רטרו עתידני מתחשמל על שניים
X5 היברידי - הג'יפון היוקרתי החסכוני בעולם?
טיל היברידי: אינפינטי Q50 בארץ
כעת מצטרפת להיצע הגרסאות של האאוטלנדר גרסה נוספת שמביאה בשורה מהפכנית עוד יותר - האאוטלנדר PHEV, שנחשב כיום לרכב הפלאג-אין הייבריד המתקדם בעולם והראשון בישראל שמוצע תחת קבוצת הזיהום 1.
יחידת הכוח כוללת שני מנועים חשמליים (קדמי עם 82 כ"ס ומומנט של 14 קג"מ ואחורי עם הספק זהה ו-20 קג"מ) ומנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 121 כ"ס ו-19.4 קג"מ, אך בשונה מרוב הרכבים ההיברידיים בהם מנוע הבנזין הוא המניע המרכזי של הגלגלים ורק נעזר ביחידה החשמלית, כאן המצב הוא הפוך ומנוע הבנזין משמש בעיקר לטעינת המצברים כשהמנועים החשמליים הם אלה שמניעים את הגלגלים ורק תחת מאמץ או כשהמצברים חלשים לוגם הבנזין מצטרף למשימת ההנעה באמצעות חיבור ישיר ללא תיבת הילוכים (דבר שמפחית את המשקל העצמי).
השורה התחתונה של המופע הטכנולוגי היא טווח נסיעה של 52 ק"מ עד מהירות 120 קמ"ש ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית וצריכת דלק מוצהרת של 52.6 ק"מ לליטר (אך יש לציין שמדובר בנתון בעייתי שכן הוא נבדק כשהסוללות טעונות במלואן).

למרות החדשנות הטכנולוגית המרשימה, מבחינה חיצונית הבידול בין הגרסה הרגילה לזו ההיברידית נטענת קטן יחסית, לצערם של הלקוחות שמעוניינים להתהדר במודעות סביבתית ירוקה.
בישראל האאוטלנדר PHEV ישווק בצבע תכלת-כסוף ייחודי ויהיה מצויד בשלל סמלי "הייבריד" .
רמת האבזור גבוהה למדי ותכלול בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע בגודל 7' עם מצלמת רוורס ואפשרות חיבור לסמארטפון ושימוש באפליקציית WAZE, USB, בלוטות', שליטה מההגה במערכת השמע, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג מתכוון חשמלית, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני גשם, תאורה וחניה, חישוקי גלגל בעיצוב ייחודי בקוטר 18' ועוד.

גם אבזור הבטיחות הסטנדרטי מרשים וכולל מערכות כמו התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על אי שמירת מרחק ובקרת התנגשות עירונית הבולמת עצמאית במהירות של עד 30 קמ"ש.
עם זאת, לאכזבתם של הלקוחות, ה-PHEV לא מצויד בשורת המושבים השלישית שאת מקומה גוזלת מערכת ההנעה החשמלית.
תג המחיר של האאוטלנדר ההיברידי–נטען אטרקטיבי למדי (בין היתר בשל הטבת המס של קבוצה 1) ועומד על 225 אלף שקלים, כשהצפי הוא למכיר של כמה מאות יחידות עד סוף השנה.
