mako
פרסומת

צפו: ממציאים מחדש את הגלגל - בריבוע?

הגלגל הומצא לפני אלפי שנים ומאז משמש אותנו נאמנה בתחומים רבים בחיים, אבל האם יתכן שבמקרים מסוימים גלגל בצורה ריבועית עשוי להיות שימושי יותר? האם בכלל ניתן לנוע איתו? האם הנסיעה במהירות גבוהה מספיק הופכת לנוחה? תוכנית טלוויזיה אמריקאית החליטה לבדוק את הסוגיה בתנאי אמת

נעם וינד
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

אין תמונה

ההמצאה מיוחסת לתרבות קדומה כמה אלפי שנים לפני הספירה. נראה שאותם קדמונים גילו שניתן להיעזר בבולי עץ מעוגלים כדי להקל על העברת חפצים כבדים ממקום למקום וכך, בשלב מסוים, הבחינו שבעצם אפשר לחתוך את בולי העץ לחתיכות דקות, לחבר אותן במרכזן לציר וכך למעשה לאפשר להן להתגלגל ולהתגלגל סביב הציר, מה שנאמר - הגאונות שבפשטות.

אלפי שנים מאוחר יותר, בשלהי המאה ה-19, כלי התחבורה הממונעים הראשונים החלו להופיע על דרכים ושבילים ברחבי העולם וכצפוי הם עשו שימוש בגלגלים עגולים כדי לנוע.

אבל האם זהו באמת הפתרון הטוב ביותר לתנועה או שפשוט אף אחד באמת לא טרח לבדוק אופציות אחרות?
ולא, אנחנו לא מדברים על שימוש בזחל כמו של טנק או בריחוף מעל פני השטח, אלא על גלגלים רבועים!

אין ספק שזה נשמע משולל הגיון לחלוטין, אבל אולי בגלל זה אף אחד באמת לא בדק את האופציה הזו לעומק עד כה ויתכן כי בתנאי שטח מסוימים כמו דרך בוצית או מושלגת ובמהירות מסוימת המבנה הרבוע יאפשר לכלי התחבורה לצבור אחיזה טובה יותר?

חשבו על זה רגע, האם שמתם לב לכך שכאשר אתם נוסעים בדרך מאוד משובשת במהירות איטית הרכב מטלטל מצד לצד ומרגישים כל מהמורה ומהמורה אך כשמגבירים קצת את המהירות הנסיעה הופכת במפתיע לנוחה באופן משמעותי והרבה פחות מרסקת? האם הדבר הזה יכול לעבוד גם במקרה של גלגלים מרובעים?

בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "מנפצי המיתוסים" עסוקים כבר 10 עונות בבחינת תיאוריות משונות, מיתוסים עממיים וסתם דברים שאף אחד לא ממש טרח לנסות עד כה. בפרק הסדרה ששודר השבוע בארצות הברית החליטו מנחי התוכנית ג'יימי היינמן ואדם סבאג' שהגיע הזמן סוף סוף לבחון את הנושא הזה של גלגלים רבועים ועשו זו בדרכם המאוד ויזואלית הכוללת בחינת התיאוריה בגודל מלא בתנאי מציאות, בעזרת גלגלים רבועים שבנו במיוחד וטנדר פורד F350 גדול מימדים.
התוצאות בסרטונים שלפניכם.

פרסומת
פרסומת

איך למעשה מייצרים גלגל מרובע?