מ-2015 המכוניות יזעיקו בעצמן עזרה מקרה של תאונה
האיחוד האירופי פועל כדי לחייב את יצרניות הרכב להתקין כסטנדרט בכל מכונית מערכת הנקראת eCall המופעלת באופן אוטומטי במקרה של תאונה ומזעיקה את כוחות ההצלה

בניגוד לרוב המוחלט של מערכות הבטיחות המופקדות על מניעת תאונה (בקרת אחיזה, ABS וכו') או צמצום הפגיעה בנוסעים בעת תאונה (כריות אוויר, חגורות בטיחות וכו') תפקידה של מערכת ה-eCall מתחיל רק אחר שהרכב בו היא מותקנת היה מעורב בתאונה.
המערכת, שתקושר עם מחשבי מערכות הבטיחות ברכב, תוכל לזהות מתי מתרחשת תאונה ולצור קשר מיידי באופן אוטומטי באמצעות תקשורת סלולרית עם מוקדי חירום תוך שהיא מעבירה נתונים על מיקום כלי הרכב, כיוון נסיעתו, זמן התאונה ועוצמתה. המערכת גם מאפשרת למי שיקבל את השיחה במוקד ההצלה לנסות לצור קשר עם הנוסעים ברכב כדי ללמוד על חומרת פגיעתם ולדווח להם שכוחות ההצלה בדרך. בנוסף נוסעי המכונית יכולים להפעיל בעת הצורך את המערכת גם באופן ידני.

בדומה למערכת בקרת היציבות (ESP) שרק בעקבות שינוי החקיקה מצאה את דרכה לכלי רכב בכל טווחי המחירים גם במקרה של מערכת eCallלא מדובר בהמצאה חדשה והמערכת (ומקבילות לה בשוק האמריקאי) נמצאת או מוצעת כאופציה כבר מספר שנים בעיקר בדגמי יוקרה.
האיחוד האירופי כבר התייחס בעבר למערכת והמליץ ליצרני הרכב להתקין אותה (מחירה פחות מ-100 יורו) בכל כלי הרכב החדשים אך היצרניות העדיפו להתעלם ובהעדר לחץ ציבורי המערכת הותקנה רק באחוז זניח מכלל כלי הרכב החדשים. כעת על פי ההחלטה שהתקבלה בסוף השבוע האיחוד יפעל בקרוב כדי לחייב את התקנת המערכת החל מ-2015 בכל רכב חדש.
לטענת מומחי בטיחות מערכות שכאלו יוכלו להציל את חייהם של מאות בני אדם מדי שנה הודות לקיצור משמעותי בזמן הגעת כוחות חירום לזירת התאונה המדויקת. כמו בכל פציעת טראומה, כל דקה שעוברת מאז התרחשותה עשויה להשפיע באופן קריטי על מצב הפצועים.
כאמור, כיוון שהמכוניות שמגיעות לישראל תואמות את התקינה האירופית ניתן להעריך, במידה והתקנה תכנס לתוקף ב-2015 כמו שבאיחוד האירופי מתכננים, שגם המכוניות שיגיעו לישראל יהיו מצוידות במערכת eCall הפועלת תוך הסתמכות על רשתות סלולריות שתודה לאל המדינה שלנו מרושתת בהן בכל חור ופינה, אך כדי להפוך את המערכת לזמינה יהיה גם צורך להקים מוקד שיקבל את הקריאות וינווט בהתאם את כוחות ההצלה.