אל תקרא לי טקסי!
סקודה חושפת גרסת vRS "חמה" לאוקטביה החדשה. למרות שמבחינה חיצונית היא שומרת על חזות תמימה, עם יחידת ההינע של הגולף GTI החדשה ללא ספק מדובר במשפחתית עם שיניים חדות


בימים אלה בפסטיבל המהירות של גדווד בבריטניה המכנס אליו את מיטב מכוניות הספורט מכל הזמנים, סקודה משיקה את גרסת vRS לדור השלישי של האוקטביה.
אמנם תתקשו לנחש זאת במבט ראשון, אבל מאחורי מרכב תמים למראה מסתתר לו נמר, כמו בעבר, גם ה-vRS החדשה מתבססת על יחידת הנעה באדיבות הגולףGTI. בדור זה מדובר במנוע 2.0 ליטר עם מגדש טורבו המפיק 220 כ"ס המאפשר למשפחתית המרווחת להגיע ל-100 קמ"ש בתוך רק 6.8 שניות ובדרך ל-248 קמ"ש מרביים.
מאחר ששימושיות היא שם המשחק בסקודה, ה-vRS תוצע גם בגרסה לוגמת סולר באדיבות הגולף GTD עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל עם 184 כ"ס שאמנם יאפשר לה להגיע למהירות תלת ספרתית רק אחרי 8.1 שניות ול-232 קמ"ש מרביים אך יציג נתוני צריכת דלק שאינם בטריטוריה של מכוניות ספורטיביות עם 21.7 ק"מ לליטר.
שתי הגרסאות הספורטיביות מגיעות בשידוך לתיבת DSG (בגרסת המצמדים הרטובים המיועדת לעומסים כבדים ונחשבת לאמינה מאוד) או ידנית קונבנציונאלית עם שישה יחסים בשני המקרים.

סקודה טיפלה גם בנושא הדינאמי עם מתלים מוקשחים ומונמכים ב-12 מ"מ בגרסת ה-5 דלתות ו-13 מ"מ בגרסת הסטיישן. מערכת XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה מסייעת להורדת הכוח ביציאה מהפניות ובאוקטביה הלוהטת ניתן למצוא גם הגה פרוגרסבי עם יחס משתנה.
כמו בגולף GTI החדשה, גם ה-vRS מציעה מערכת מצבי נהיגה המשנה את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים (ב-DSG) ותגבור ההגה. למערכת ארבעה מצבים - אקו, נורמל, ספורט ומצב לכיול אישי המאפשר התאמה וכוונון של כל אחד מהפרמטרים על פי הטעם האישי.
באירופה מדובר בלהיט ויותר מ-10 אחוזים ממכירות האוקטביה הם של הדגם הספורטיבי.
האוקטביה החדשה צפויה לנחות בישראל בסוף הקיץ, ולמרות שדגם ה-vRS שיובא בעבר מעולם לא זכה לביקושים גדולים בישראל ואפילו לא התקרב לנתוני המכירות של האחות מבית, גולף GTI בישראל, נראה שהיבואן המקומי מאוד ישמח לראותו בעיקר כמקדם מכירות אל מול התדמית האפרורית של המותג.
