mako
פרסומת

דלת יחודית למיקרו-וואן החדש של פורד

פורד חושפת את B-MAX, מיקרו-וואן קומפקטי עם מפתח דלתות יחודי מאוד ומנוע 3 צילינדרים בנפח ליטר עם עוצמה כמו של מנוע 1.6 ליטרים

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

פורד BMAX
פורד חושפת את B-MAX

את אותה תכונה יחודית ניתן לראות רק כשדלתות הרכב פתוחות ולמעשה הפורד B-MAX הוא הרכב הראשון בייצור סדרתי שכולל 2 דלתות צד נפתחות בגודל מלא ללא שימוש בקורת B המחלקת בין חלקו הקדמי של המרכב לחלקו האחורי.

המבנה היחודי הזה מציע, במצב בו הדלתות פתוחות, (הקדמיות נפתחות קדימה בצורה קונבנציונלית והאחוריות נעות הצידה על מסילה) פתח ענקי ברוחב מטר וחצי המאפשר גישה נוחה במיוחד לשתי שורות המושבים.

פורד BMAX
מפתח דלתות מאוד מיוחד

אמנם לא מדובר בהמצאה מקורית שנראית כאן לראשונה ולמעשה דגמי תצוגה רעיוניים רבים בשנים האחרונות כללו תצורת פתיחת דלתות שכזאת אך שוב ושוב בדרך בין החלום למציאות עיצובים שכאלה נפסלו בשל חשש שהמפתח הרחב ללא קורת חיזוק אורכית יפגע מאוד בחסינות המרכב וההגנה על הנוסעים בעת תאונות עוצמתיות, ובמיוחד במקרה של תאונת צד.

"מפתח דלתות שכזה הוא חלום של מעצבי רכב במשך שנים רבות", הסביר סטפן לם, האחראי על מחלקת העיצוב של פורד באירופה בהתייחסו למיקרו-וואן החדש. "אבל בניגוד לרעיונות שכאלה בעבר שנפלו בדרך ליצור הפעם החלטנו לקחת את השרטוט הראשוני של המעצבים, ללכת איתו עד לסוף ולהפוך אותו למציאות".

פרסומת

כדי להצליח לדבוק בתכנון הראשוני מהנדסי פורד היו צריכים לעמול קשה במיוחד ולתכנן מרכב חזק מספיק כדי לפצות על העדרה של קורת האורך. בין היתר ההתאמות כללו שימוש בפלדה חזקה פי 5 מפלדה רגילה ברצפת המכונית, הגג ודלתות המכונית. 

מבחינה עיצובית ה-B-MAX כולל את הפרונט האופייני לדגמי פורד האירופאים מהדור החדש ובהחלט ניכר דמיון רב לקווי המתאר של אחיו הגדול, ה-C-MAX.

ה-B-MAX יוצע עם מספר אופציות של מנועי דיזל ובנזין ובראשם מנוע האקו-בוסט החדשני של החברה בנפח ליטר עם 3 צילינדרים ובהספקים של 100 ו-125 כ"ס.

המיני- וואן הקומפקטי צפוי להגיע לשווקים באירופה במחצית השנייה של השנה ולא מן הנמנע, למרות שסגמנט המיקרו-וואנים בישראל לא זכה עד כה להצלחה גדולה, כי הוא גם יגיע לארץ לקראת סוף 2012.

פורד BMAX
הפרשנות של פורד למיקרו-וואן אופנתי