mako
פרסומת

סיאט עושה סובארו

סיאט מרחיבה את משפחת הלאון וחושפת את ה-X-Perience גרסת פנאי-שטח בתצורת סטיישן עם עיצוב מסוקס והנעה כפולה קבועה בהשראת האאוטבק של סובארו. בניגוד לגרסאות בניחוח שטח מבית סקודה ואודי שלא משווקת כאו, את הX-Perience ככל הנראה נזכה לראות בארץ במידה והיבואן יצליח להשיג מחיר אטרקטיבי

ניר בן זקן
mako
פורסם:
סיאט לאון  X-Perience
צילום: noon
הקישור הועתק

סיאט עושה לאחרונה מאמצים להרחיב בצורה ניכרת את היצע הדגמים והגרסאות שלה, ובעוד שבעבר היא הרגישה בנוח לעמוד בצל של בעלת הבית פולקסווגן, כיום קברניטי המותג מבינים שעל מנת להמשיך לשרוד עליהם להציע סל מוצרים שלא יפחד להישיר מבט אל מול טובות המתחרות מאירופה -וגם אל מול אלו מתוך המשפחה.

בהתאם למגמה זו כעת אנו מתבשרים על גרסה חדשה ללאון בשם X-Perience המעניקה ליצרן הספרדי נוכחות ראשונה ומאוד חשובה בנישת רכבי הפנאי.

אמנם זהו לא הג'יפון המדובר שיגיע לפס הייצור ב-2016, אלא גרסה קרבית של הלאון על בסיס דגם הסטיישן, אך המכונית, שלפחות בתמונות נראית מרשימה למדי, מכוונת אל האאוטבק הפופולרית של סובארו במטרה להעניק למותג הלטיני דריסת רגל במדינות הקרות ביבשת הישנה בהם הלקוחות מעדיפים רכבים בעלי הנעה כפולה קבועה ומרווח גחון משופר.

סיאט לאון  X-Perience
סוף סוף משהו בניחוח פנאי שטח אופנתי למותג הספרדי | צילום: noon

ה-X-Perience מתבססת כאמור על מרכב גרסת הסטיישן של הלאון ובדומה לה מציאה בסיס גלגלים 263 ס"מ ותא מטען גדול בנפח של 587 ליטר.
מבחינת מראה ה- X-Perience משדרת כוחניות וניחוחות שטח קשוחים עם פגושים, בתי גלגל ומגני סף מפלסטיק שחור מסיבי שתורמים ללוק ואמורים לא להתרגש מפגיעות ושריטות מענפים ואבנים בשבילים של טיולי סוף השבוע. ללוק הקשוח תורמת גם היציבה הגבוהה יותר בזכות המתלים שזכו להגבהה של 1.5 ס"מ שהרחיקה את הבטן הרכה ממפגעי הקרקע.

פרסומת
סיאט לאון  X-Perience
הרבה מקום למטען לחובבי תרבות הפנאי | צילום: noon

הלקוחות יוכלו לבחור בין 3 יחידות הנעה לוגמות סולר בנפח של 1.6 ליטר עם 110 כ"ס או 2.0 ליטר עם 150 כ"ס או 184 כ"ס או בגרסת בנזין עם 1.8 טורבו המפיק 180 כ"ס. כל הגרסאות יוצעו עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים אוטומטית עם 6 או 7 יחסי העברה בהתאם לגרסה. אבל השינוי המהותי ביותר לעומת גרסת הסטישן הרגילה היא כמובן מערכת ההנעה הכפולה קבועה של האלדקס דור 5, המוכרת מפולקסווגן, העושה בתנאי נסיעה רגילים שימוש בהנעה קדמית כדי להיטיב עם צריכת הדלק ורותמת את הגלגלים האחוריים למשימת ההנעה באופן אוטומטי בעת זיהוי של תנאי אחיזה חלקים.
הלאון X-Perience תגיע לאולמות התצוגה של סיאט ברחבי אירופה בסתיו הקרוב, ובניגוד לגרסאות הסקאוט לאוקטביה או אולרוד של אודי A4 ו-A6 שנעדרות מההיצע בישראל הפעם נראה שהיבואן המקומי בהחלט ישמח להביא את ה- X-Perience לארץ במידה ויוכל להשיג מחיר אטרקטיבי. בכל מקרה גרסת הסטיישן הרגילה של הלאון תעלה ארצה לקראת סוף השנה.

סיאט לאון  X-Perience
גרסת הסטיישן הרגילה תגיע ארצה לקראת סוף השנה | צילום: noon