לקסוס LF-NX דופק הופעה
אחרי שבמשך שנים הרכבים של לקסוס סבלו מתדמית של "טויוטה עם ריפודי עור", משהו במותג הפרימיום היפני משתנה והעיצוב נטול שאר הרוח מפנה את מקומו לדגמים עם הרבה יותר נוכחות. כעת לקסוס עושה עוד צעד קדימה ומציגה בתערוכת הרכב בפרנקפורט קרוסאובר חדש בעל מראה שאי אפשר שלא לסובב את הראש אחריו ועשוי לגנוב את ההצגה ליצרנים הגרמנים במגרשם הביתי


אמנם ליצרן רכבי הפרימיום היפני לקסוס יש לכאורה שחקנים בשני הסגמנטים עם ה-CT 200H בקטגורית הקומפקט פרימיום וה-RX בסגמנט הג'יפונים, אך זה האחרון מיועד בעיקר לשוק האמריקאי והדבר ניכר במימדים מגודלים, באופי נינוח ובעיצוב לא ממש סקסי.
בצירוף תג מחיר גבוה ה-RX מתיצב מול ה-X5 והמרצדס ML הגדולים והפחות חביבים ביבשת הישנה, בה לקסוס עושה לאחרונה מאמצים גדולים להפוך לשחקנית פרימיום לגיטימית.
זו כנראה הסיבה בגללה בלקסוס בחרו להציג בתערוכת פרנקפורט את ה-LF-NX קונספט, קרוסאובר שאמור להתחרות בב.מ.ווX3, אודי Q5 ודומיהם. שפת העיצוב הדינמית החדשה של לקסוס שהופיעה לראשונה ב-GS החדשה (ויוצרת סוף כל סוף בידול ברור מהרכבים של בעלת הבית העממית טויוטה), זוכה ב-LF-NX לדגש רב עוד יותר. העיצוב כולל שלל צורות גיאומטריות חדות, כנוסי אוויר גדולים, פגושים אגרסיביים ובתי גלגל תפוחים המקנים חזות דינמית ועתידנית, ולמרות שלא בטוח שהוא יקלע לטעם של כולם (ובוודאי לא ללקוח הסולידי הטיפוסי של היצרן), מדובר במראה שקשה להישאר אדישים כלפיו.
האווירה העתידנית ממשיכה גם לתא הנוסעים הכולל תאורה כחולה בקונסולה המרכזית, מסך תצוגה גדול ושילוב צבעים מוחצן של שחור וצהוב בדיפונים ובריפודים.

היות ומדובר עדיין ברכב תצוגה, ההנעה היא רק לגלגלים הקדמיים, אם כי אין ספק שלכשיגיע לייצור תוצע גם הנעה כפולה המיועדת בעיקר לנסיעה בתנאים דרך חלקים, בדומה למערכת ההנעה המצויה ב-RX.
עבור לקסוס מהווה הצגת ה-LF-NX בחינה לתגובת הקהל האירופאי אנין הטעם לקו העיצוב החדש, אך גם אם בסופו של דבר דגם הייצור יראה פחות מרשים, חייבים להעריך את התעוזה של אחד מיצרני הרכב השמרנים ביותר.
