mako
פרסומת

בעקבות הביקורות הצוננות: מקלארן מפסיקה את ייצור ה-12C

שלוש שנים אחרי שמקלארן הציגה בקול תרועה גדולה את מכונית העל שתביס את האקזוטיקה האיטלקית, יצרנית רכבי הספורט מודיעה על הפסקת הייצור של ה-12C והחלפתה ב-650S הספורטיבית והמחודדת יותר. ל-3,500 הלקוחות שכבר רכשו את ה-12C תוצע חבילת שדרוג ללא עלות

ניר בן זקן
mako
פורסם:
מקלארן 650
הקישור הועתק

שלוש שנים אחרי שהושקה ובישרה את חזרתה של מקלארן לייצור רכבי ספורט עם רישוי לכביש (13 שנים לאחר הפסקת הייצור של ה-F1 האגדית), יצרנית האקזוטיקה הבריטית מודיעה במפתיע על הפסקת ייצורה של ה-MP4/12C.

מכונית העל עם השם שהזכיר דגם של פקסימיליה, נולדה כתשובה בריטית ליצירות האקזוטיקה מארץ המגף ולפרארי 458 איטליה בפרט.

לכאורה התשובה הייתה יותר מהולמת ובעזרת מיטב הטכנולוגיה כמו שלדת אמבטיה מקרבון שהעמידה את המשקל העצמי על 1,434 ק"ג (51 ק"ג פחות מה-458), מנוע וי 8 בנפח 3.8 שבסיוע צמד מגדשי טורבו הפיק 600 כ"ס (30 כ"ס יותר מהפרארי) וגם מערכת מתלים הידראולית מתוחכמת (ללא מוטות מייצבים) שהייתה אמורה לאפשר חיי שגרה נוחים הרבה יותר עם מכונית הספורט בנהיגה יומיומית, היא הייתה אמורה להביס את ה-458.

מקלארן 650
עכשיו עם יותר אופי

מתחת לפרונט בעיצוב חדש שמזכיר את דגם הקצה החדש של מקלארן, ה-P1, ה-650S היא למעשה אבולוציה של ה-12C שאמורה לפתור את עיקר הטענות כנגד המכונית שהייתה ביצועיסטית מצוינת אך לא מספיק מתגמלת - יש לה את אותה שלדה ייחודית מקרבון, אך בעזרת שימוש בחומרים מורכבים מחט המאזניים עומדת כעת על 1,330 ק"ג (104 ק"ג פחות מה-12C), יחידת הכוח קיבלה זריקת מרץ ומכילה עכשיו 650 כ"ס וזמן התאוצה ל-100 קמ"ש נקבע על 3 שניות עגולות (מהיר יותר מהמקלארן F1 האייקונית) בדרך למהירות מרבית של 333 קמ"ש.

פרסומת

בנוסף גם תיבת ההילוכים וההיגוי כיולו מחדש לתגובות חדות יותר, מערכת המתלים הוקשחה ב-22 אחוז מלפנים ו-37 אחוז מאחור, כוח ההצמדה שופר ב-40 אחוז ומערכת הבלימה כוללת בלמי קרבון כסטנדרט.

במחיר של מיליון ו-96 אלף שקלים בבריטניה, ה-650S יקרה במעט (66 אלף שקלים) מהפרארי 458 איטליה, אבל זולה ב-104 אלף שקלים מהספשיילה, הגרסה הקרבית של ה-458, בעלת ביצועים דומים.

במקלארן טוענים שהספשיילה לא נוחה ושימושית כמו ה-650S וגם לא מוצעת בגרסה עם גג נפתח.

הפרסום הרב לו זכתה החברה עם התחלת השיווק של דגם ההיפר-ספורט P1 תרם אף הוא ובמקלארן מדווחים על ספר ההזמנות שהתמלא לחצי השנה הקרובה והביא את ההנהלה להחליט על ביטול ייצור ה-12C שלא הצליחה להתרומם והתמקדות בגרסה החדשה שזוכה לביקושים ערים.
כדי לפצות את 3,500 הלקוחות שרכשו את ה-12C בכסף טוב, במקלארן החליטו להציע להם חבילת שדרוג ללא עלות הכוללת פיצ'רים מרכזיים מה-650S שאמורים לפתור את מרבית התלונות על הדגם. בכל מקרה, אנחנו כאן ב-mako רכב צנועים ומוכנים להסתפק גם ב-12C בלי השדרוגים...

מקלארן 650
אנחנו מוכנים להסתפק גם ב-12C