נחשפה יונדאי i40, מחליפת הסונטה
תיבת ההילוכים האוטומטית מוצעת בינתיים רק עם גרסת הדיזל. בשלב זה – ארבעה מנועים ויעוד מובהק לשוק האירופי

אחרי שגרסת הסטיישן ("טורר") של המשפחתית הגדולה החדשה של יונדאי הi40 נחשפה בתערוכת ז'נבה לפני מספר חודשים, ביונדאי החליטו כעת שהגיע הזמן לחשוף את המנה העיקרית - גרסת הסדאן.
ה-i40 החדשה פותחה בשוק האירופי ובעיקר עבורו, והיא תחל להימכר שם ברבעון האחרון של השנה. אורכה של ה-i40 עומד על 474 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה הוא 277 ס"מ, נתונים שמציבים אותה באופן טבעי בקבוצת המשפחתיות הגדולות – אך לא בין הגדולות שבקבוצה.
הדבר שקופץ לעין בנתוני המכונית שאמורה להחליף את יונדאי סונטה – הוא המחסור בגרסת מנוע וגיר שתהלום את ישראל. מבין ארבעת גרסאות המנועים שהוצגו בשלב זה עם ה-i40 רק אחד יוצע לצד תיבת הילוכים אוטומטית וגם הוא מצויד במנוע שלא מתאים כל כך לתקנות המיסוי המשונות כאן: טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטר...
ואם הזכרנו את הטורבו דיזל הזה, נאמר שהלוואי ובישראל כן יימכרו את המנוע הזה, כיוון שמדובר במנוע בשרני ומרשים למדי: מתוך נפח של 1.7 ליטר מייצר המנוע 136 כ"ס וחשוב הרבה יותר – מומנט שעומד על 32 קג"מ בדיוק בין 2,000 ל-2,500 סל"ד.

מלבד מנוע הדיזל הזה תימכר גם גרסת דיזל נוספת באותו נפח, שמייצר 115 כ"ס ו-26.5 קג"מ בכל הטווח שבין 1,250 ל-2,750 סל"ד! מנועי הבנזין הם בנפח 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר, עם הספקים של 135 ו-177 כ"ס בהתאמה. מלבד הדיזל ההוא שמוצע עם גיר אוטומטי (שישה הילוכים) – כל המנועים יגיעו עם תיבות הילוכים ידניות בנות שישה הילוכים.
מכלמוביל, יבואנית יונדאי, עדיין לא נמסר סופית אם ומתי תגיע ה-i40 לישראל. נראה שמלבד המחסור בגרסת בנזין-אוטומט, ההתלבטות היא אם להביא את הגרסה האירופית – הטבעית יותר לתקינה בישראל – או להביא מארה"ב את הסונטה האמריקנית, עם מפרט שעשוי להתאים יותר לשוק הישראלי.
>> יונדאי משדרגת את נישת התת משפחתיות - יונדאי i25 ראש בראש מול מאזדה 2 סדאן
הכתבה התפרסמה לראשונה ב"מוטוקאר"
לקבלת גליון של מגזין "הגה" במתנה לחצו כאן