בשם המשפחה – גרסאות סטיישן לאוקטביה ולאוריס
סקודה וטויוטה משחררות תמונות ופרטים ראשונים על האוקטביה והאוריס בגרסאות סטיישן עם הרבה יותר מקום בתא המטען. תאריך ההגעה ארצה, אם בכלל, עוד לוט בערפל


גרסאות סטיישן הפכו פופולריות בשנים האחרונות בישראל. במדינה שפעם סלדה מתוצרת מרכב זו מפתיע לגלות שכ-55 אחוזים מסך המכירות של המכונית הנמכרת ביותר בארץ – פורד פוקוס - הם של גרסת הסטיישן.
סקודה חשפה לפני כחודשיים תמונות ראשונות של הדור השלישי של האוקטביה במרכב סדאן וכעת היא חושפת גם תמונות של גרסת הסטיישן המכונה קומבי, מעט לפני ההשקה הרשמית של השתיים בתערוכת ז'נבה בחודש הבא.
כמו הסדאן, גם הקומבי מתבססת על פלטפורמת MQB המודולרית של קונצרן פולקסווגן (המשמשת גם את האודי A3 והפולקסווגן גולף החדשות). בסיס הגלגלים מרשים ועומד על 268 ס"מ (11 יותר מבעבר), אך מרשים עוד יותר הוא נתון הנפח בתא המטען – 610 ליטר, הטוב ביותר בקבוצה וכמאה ליטר יותר ממרבית המתחרות. כשהמושבים מקופלים תוכלו להעביר בקלות דירת סטודנטים בנגלה אחת הודות לנפח עצום של 1,740 ליטר. היצע המנועים כולל, כמו בגרסת הסדאן, שלושה מנועי טורבו בנזין; 1.2 ליטר עם 105 כ"ס, 1.4 עם 122 כ"ס ו-1.8 עם 180 כ"ס, אך גם נהגי המוניות לא יישארו מקופחים עם גרסאות לוגמות סולר, בראשן 1.6 עם 109 כ"ס ונתון צריכה רשמי של 29.4 קילומטר לליטר. עוד תוצג מערכת הנעה כפולה החדשה מסוג האלדקס דור 5 שתהיה מן הסתם לא רלוונטית לשוק המקומי. האוקטביה צפויה לנחות בארץ במהלך המחצית השניה של השנה, כרגע עוד לא ברור האם תגיע גם גרסת הקומבי או שזו תעשה עליה בשלב מאוחר יותר ועם איזה מנועים (עד כה יובאה רק גרסת הדיזל לשוק המוניות), אך יש להניח שהביקוש הגובר לתצורת מרכב זו בשוק הפרטי בוודאי ידרבן את אנשי היבואן להציע את הקומבי גם עם מנועי בנזין.

כמו בגרסת ההאצ'בק גם כאן רק מנוע ה-1.6 והגרסה ההיברידית יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית, אך לפחות כרגע כלל לא בטוח שנזכה לראות את האוריס טורינג ספורט בישראל וזה תלוי בעיקר במחיר שתוכל להשיג "יוניון מוטורס" היבואנית.
