ממכונית על מדהימה לעירונית קטנה וזולה
גורדון מארי, האיש שחתום על המקלארן F1 האייקונית, משנה כיוון וממכוניות על קיצוניות עובר לתכנן רכבים במחירים שווים לכל נפש. כעת מציג מארי את הרכב שיהווה לדעתו את עתיד התחבורה העירונית


מארי תכנן מכונית בעלת מימדים קטנים יותר משל סמארט, תוך שימוש בחומרים מורכבים וממוחזרים שיתאימו למחזור מחדש.
המימדים הקטנים מאפשרים חניה בניצב למדרכה כך שבמקום חניה של מכונית רגילה אחת ניתן להחנות שלוש "גורדון מארי" ובשילוב קוטר סיבוב של 6 מטרים בלבד ניתן יהיה לבצע בקלות בתמרונים אורבניים מורכבים. למרות המימדים הקטנים למארי יש מקום לשלושה נוסעים בתצורה הדומה למקלארן F1 - הנהג יושב במרכז ומאחוריו שני נוסעים.
שתי יחידות כוח צפויות להיות בהיצע, האחת בנפח 660 סמ"ק בדגם T25 והשניה, בדגם T27 EV, בעלת מנוע חשמלי עם טווח נסיעה של בין 130 ל-160 ק"מ.
עם משקל שינוע בין 550 ל-680 ק"ג הביצועים, כך מבטיחים, צפויים להיות סבירים. על פי התחזיות המחיר הרשמי באירופה, לכשהמכירות יתחילו ב-2016, יעמוד על כ-35 אלף שקלים וגם הוצאות התחזוקה צפויות להיות נמוכות ביותר מ-50 אחוזים לעומת מכונית כמו המיני קופר שנחשבת פופולרית בממלכה המאוחדת.
האם מי שהביא לנו את אחת ממכוניות העל הנחשקות בעולם הוא זה שיביא לעולם פתרון מוטורי שישנה את פני התחבורה העירונית בשנים הבאות? ימים יגידו.
