mako
פרסומת

הקטנות החדשות של הודו לחובבי הישבן הבולט

כמו הישראלים, גם ההודים אוהבים מכוניות עם תחת בתצורת סדאן. אך בתת היבשת, בה גם אופנוע נחשב לכלי רכב משפחתי, מן הסתם הדרישות הן קצת שונות. שלושה דגמי סדאן מבית יונדאי, פורד וטאטא המבוססים על מכוניות מיני קטנות יוצגו בתערוכת דלהי הקרובה. לארץ הן ככל הנראה לא יגיעו

ניר בן זקן
mako
פורסם:
תערוכת דלהי -
הקישור הועתק

השיטפונות בצפון הודו
הסטנדרטים של התחבורה בהודו קצת שונים | צילום: רויטרס

דוגמה טובה לכך היא תערוכת הרכב של הודו שתפתח את שעריה בניו דלהי בסוף השבוע הקרוב ותכלול השקות של שלל דגמים חדשים שאמורים לקלוע לטעם וליכולות הכלכליות של תושבי תת היבשת.

בין היתר בתערוכה יוצגו שלושה דגמי סדאן קטנים בהתאם לחיבה של ההודים (כמו גם זו של הישראלים) למכוניות עם תחת בולט ותא מטען נפרד.

בעוד שבישראל מרבית מכוניות הסדאן מגיעות במימדים קומפקטיים או לכל הפחות מבוססות על מכוניות סופר מיני, בתת היבשת, בה אופנוע נחשב לא פעם לכלי רכב שמתאים להסעת כל המשפחה, מן הסתם הסטנדרטים קצת שונים ואל מול דומיננטיות של רכבי מיקרו ומיני, זה היה אך טבעי שהיצרניות יציעו גם דגמי סדאן במימדים קטנטנים.

תערוכת דלהי -
יונדאי i10 גרנד סדאן

לאחר שבסתיו יונדאי השיקה בהודו את הגרנד i10 (הדומה מאוד בעיצובה ל- i10 החדשה שהושקה בשבוע שעבר בישראל ומגיעה אלינו מטורקיה), בתערוכת הודו החברה הקוריאנית תציג גרסת סדאן למכונית הקטנה. מבחינת מידות הגרנד i10 סדאן תהיה באורך של פחות מארבעה מטרים, דבר שיאפשר לה השתחלות קלה בתנועה הצפופה בערים הגדולות בהודו. פרטים מלאים טרם נחשפו אולם בהיצע יחידות הכוח צפויים להיות מנוע בנזין 1.2 ליטר עם 87 כ"ס ומנוע לוגם סולר בנפח 1.1 ליטר עם 70 כ"ס שיוצעו בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים או אוטומטית עם ארבעה בגרסת הבנזין.

תערוכת דלהי -
פורד פיגו
פרסומת

פורד לא נשארת הרבה מאחור ותחשוף בתערוכת הרכב של דלהי את הפיגו – גרסת סדאן באורך של פחות מ-4 מטרים על בסיס הפורד קא החדשה. להבדיל מהמצב בדגמי תקציב עממיים רבים שעברו הסבה מתצורת האצ'בק לסדאן, אשר בהם תא המטען נראה לא פעם כהדבקה לא הומוגנית לעיצוב המרכב, בפיגו ניסו מעצבי פורד ליצור עיצוב שלם ונעים יותר לעין ועם תא מטען לא בולט מדי, חזית בעלת הגריל הטרפזי הגדול (בהשראת אסטון מרטין), יחידות תאורת לד משלשות וגדולות וחישוקי גלגל גדולים הפיגו מציגה חזות מרשימה למדי. פורד טרם חשפה פרטים מלאים על יחידות הכוח בפיגו, אך ככל הנראה היא תוצע עם מנועי 1.25 ליטר בנזין ו-1.5 ליטר טורבו דיזל ואולי אפילו עם מנוע 1.0 ליטר מסדרת "אקו בוסט" משולש צילינדרים שבסיוע מגדש טורבו מפיק 125 כ"ס.

תערוכת דלהי -
טאטא זסט