סוף כל סוף – הבייבי קאיין של פורשה נחשף
אחרי אחד ממסעות החשיפה הארוכים והמייגעים ביותר שזכורים לנו, פורשה חושפת סוף סוף באופן מלא את הבייבי קאיין – המקאן, רכב שמהווה שלב נוסף וחשוב בתהליך הגידול של יצרן רכבי הספורט הגרמני


ב-2013, אל מול נתוני מכירות המדווחים כל כך שכ-50 אחוז מסך הרכבים שמוכרת החברה הם גרסאות שונות של הקאיין, אף אחד כבר לא שואל מה בדיוק פורשה מחפשת בסגמנט הקרוס-אוברים, אבל כזכור כשהקאיין נחשף לראשונה ב-2002 רבים ממעריצי המותג הותיקים התקשו לקבל אותו.
המקאן החדש אמור לתת לפורשה נוכחות בסגמנט ג'יפוני הפרימיום הקומפקטיים כמו ב.מ.וו X3, מרצדס GLK, ריינג' רובר איווק ואודי Q5 הזוכים להצלחה לא מבוטלת ומאחר שכיום פורשה נמצאת בבעלות קונצרן פולקסווגן המקאן לא תוכנן מדף חלק ומתבסס על פלטפורמת אודי Q5. עם זאת, לא מדובר בשיבוט הנבדל רק בסמל שונה ושינויי עיצוב קלים אלא ברכב שונה למדי המיוצר במפעל נפרד של פורשה בלייפציג ועם אורך/רוחב/גובה של 162.4/192.3/469.9 ס"מ הוא ארוך ב-7 ס"מ, רחב ב-2.4 ס"מ ונמוך ב-3 ס"מ לעומת ה-Q5.
העיצוב החיצוני נראה כהעתק מוקטן של הקאיין עם פרצוף הקרפדה של ה-911, כשהשמשה האחורית משתפלת בחדות לאחור ויחידות התאורה בישבן גדולות למדי ומשוכות לפנים. גם תא הנוסעים דומה למה שהורגלנו לפגוש בפורשה עם לוח שעונים הכולל מד סל"ד גדול במרכז, הגה ספורטיבי קטן קוטר ובעל שלוש צלעות וכפתורים רבים בקונסולה המרכזית ובתקרה המקנים תחושה של תא טייס.


