mako
פרסומת

משונה מדי: אסטון מרטין מורידה את השאלטר על פס הייצור של הסיגנט העירונית בשיתוף טויוטה

מהרגע שנולדה, האסטון מרטין סיגנט הייתה עוף מוזר. המכונית התבססה על הטויוטה IQ הקטנה, עלתה פי 3 ממנה וניסתה למכור תדמית יוקרתית וייחודית, אך מעבר לתא נוסעים מוקפד לא באמת סיפקה כיסוי לאופי המובטח. כעת, אחרי 3 שנים ובסך הכל 150 יחידות שנמכרו, באסטון החליטו להפסיק את הייצור

ניר בן זקן
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

אין תמונה

המכונית העירונית של אסטון מרטין התבססה על הטויוטה IQ (המכונית הקטנה ביותר של טויוטה שאינה משווקת בארץ) וכללה קיט מרכב, צמיגים בחתך נמוך, סבכה אופיינית לאסטון, כונסי אוויר, פנים סופר מפואר עם הרבה עור איכותי וכמובן סמלים גדולים של מותג היוקרה מלפנים ומאחור.

עם זאת, מתחת למעטפת לא נעשו כל שינויים והבייבי אסטון מרטין לא זכתה למנוע עצבני אלא שודכה ליחידת הכוח הסטנדרטית של טויוטה בנפח 1.33 ליטר שמפיקה 98 כ"ס וגם מערך המתלים נשאר סטנדרטי וממש לא ספורטיבי.

לאור תהיות הקהל, בזמנו טענו באסטון כי הסיגנט הקטנה (מימדיה גדולים מעט משל הסמארט המוכרת במחוזותינו) נוצרה כדי להציע ללקוחות אניני הטעם של המותג אופציה לכלי תחבורה עירוני ופרקטי בניחוח יוקרתי.

אין תמונה
תא הנוסעים בהחלט נראה טוב עם הרבה סגנון אנגלי ועור משובח




אסטון מרטין סיגנט
הלקוחות לא רצו לשלם כך הרבה כסף על טויוטה בתחפושת | צילום: mako
פרסומת

בסופו של דבר באסטון הבינו בדרך הקשה שכנראה לא באמת ניתן למכור לקהל הלקוחות האנין המבורגר מרשת מזון מהיר במחיר של נתח פילה ממסעדת שף ועל כן החליטו השבוע להפסיק את היצור של בן הכלאים המשונה הזה.

עם או בלי קשר לכך, מקורות מדווחים כי בשונה מיצרני רכבי יוקרה אחרים המכירות של אסטון מרטין נמצאות במגמת ירידה של כ-40 אחוז - מ-110 אלף מכוניות ב-2007 לרק-67 וחצי אלף בשנה האחרונה.

אין תמונה
יחידת ההנעה נשארה זהה לזו שבמכונית העירונית של טויוטה

אין תמונה
אסטון מרטין סיגנט