חדש בארץ: ג'יפון חתיכי, מרווח ומאובזר מהניילונים ב-150 אלף ש'
כשברקע שלל ג'יפונים קטנים במחירים משפחתיים, הספורטאז' של קיה נוחת כאן לאחר מתיחת פנים של אמצע החיים בצירוף תג המחיר הזול בקטגוריה שיאפשר לכם לשבת על הגובה ב-150 אלף שקלים זאת מבלי לוותר על חישוקים קלים, מרווח פנמי ראוי ומערכת מולטימדיה כולל ניווט ומצלמת רוורס


כזכור, הספורטאז' הנוכחי של קיה החתים לראשונה דרכון בדורו השלישי בשלהי 2010 וכבש את קטגורית הג'יפונים בסערה בזכות שימושיות טובה, צריכת דלק שפויה במחוזות של רכבי מנהלים ובעיקר מראה מרהיב בעיצובו של פיטר שרייר.
עוד ב-mako רכב
גרסה מוזלת לרכב הפנאי של יונדאי
CX5, אאוטלנדר וספורטאז' במבחן דרכים השוואתי
מבחן דרכים: קיה ספורטאז'
עד מהרה הוא הפך לרב המכר של הסגמנט ועקף את היונדאי ix-35 החולק עימו פלטפורמה ומכלולים רבים. אך ההצטרפות של מאזדה עם ה CX5 המהוקצע במחצית השניה של 2012 ומיצובישי אאוטלנדר השימושי וגרסת בסיס מוזלת ל-ix35 בהמשך אותה השנה הביאו לסיום מלכותו של "חתיכי" הקוריאני אשר היה אחראי, ביחד עם הפיקנטו, לשינוי החד במעמדה של קיה בקרב הציבור והפיכתה לאחד ממותגי הרכב המובלים בישראל.
כעת בטלקאר, היבואנית, מקווים להפוך שוב את הספורטאז' בגרסתו המחודשת הכוללת עדכונים מינוריים בעיצוב וכמה שינויים מתחת לפני השטח לרב מכר היסטרי.

בין היתר יחידת הכוח בנפח 2 ליטרים קיבלה מערכת הזרקת דלק ישירה שמעלה את ההספק ל-166 כ"ס (3 כ"ס יותר מבעבר) ובעיקר משפרת את זמינות הכוח עם מומנט של 20.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד (1.2 קג"מ יותר ב-600 סל"ד פחות מבעבר). בקיה טוענים שגם מערכות המתלים וההיגוי עברו כיול מחדש שאמור לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הג'יפון הקוריאני וכמו כן גם הבידוד שופר ואמור לטפל באחד מנקודות התורפה של הדגם בעבר ולהפוך את תא הנוסעים לשקט ונעים יותר.
אבל כאמור החדשה הגדולה באמת היא הוספת גרסת "אורבן" מוזלת בתג מחיר המקרב את קטגורית רכבי הפנאי בגודל בינוני, המציעים מרווח פנימי נדיב ותאי מטען גדולים, לקטגורית המתהווה של רכבי פנאי קטנים המתבססים על פלטפורמות של רכבי סופר מיני ונמכרים במחירים שבין 126 ל-140 אלף שקלים.

_g.jpg)