mako
פרסומת

המדינה רכשה 6 לימוזינות בעלות 1.5 מיליון שקל כל-אחת

מרצדס תספק 6 לימוזינות ארוכות למשרד החוץ, לצורך הובלת אח"מים שיגיעו לישראל. ובינתיים במקום לבחור בסיטרואן עממית או ב-ב.מ.וו ראוותנית, כמה משרי הממשלה מצאו מסלול עוקף ויקר לסוגיית ההצטיידות ברכב שרד - שכירת רכבי מנהלים מתוצרת גרמניה וארה"ב בעלות אחזקה גבוהה ביותר על חשבון משלם המיסים

דובי בן גדליהו
גלובס
פורסם:
לימוזינה
הקישור הועתק

לימוזינה
מיליון וחצי שקלים ליחידה

מדובר בכ-6 לימוזינות מוארכות על בסיס מרצדס E קלאס, שעברו הסבה להובלת אח"מים על פי המפרט של משרד החוץ ומחירן כ-1.5 מיליון שקל האחת. הלימוזינות מחליפות כלי רכב מקבילים של וולוו ושל אודי, ששימשו למטרות אלה בעבר.

יצוין, כי בדצמבר אשתקד אמר עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, כי "בימים אלה פועל משרד החוץ ליבוא של לימוזינות באמצעות יבואנים מקבילים". בסופו של דבר, כאמור, הוחלט להעביר את הרכש והתחזוקה לכלמוביל.

ראוותני או עממי?

citroen c5 vs bmw 528
מתקשים להחליט בין רכב ראוותני לעממי | צילום: נעם וינד, mako

לא מעט שרים החוששים להזמין את הב.מ.וו בשל התדמית היוקרתית והראוותנית שלה בתקופה של מיתון, אך גם מסתייגים מהתדמית "העממית" של הסיטרואן, פותרים בינתיים את הבעיה באמצעות השכרה "זמנית" לטווח ארוך של כלי רכב על פי בחירתם האישית, כולל רכבי מנהלים מתוצרת גרמניה וארצות הברית. זאת למרות, שעלותו של פיתרון זה למדינה גבוהה משמעותית מעלות הרכש והתחזוקה (במחירים מוזלים) של המכוניות הזוכות.

citroen c5 vs bmw 528
אז בנתיים שוכרים רכבי מנהלים על חשבון משלם המיסים | צילום: נעם וינד, mako