mako
פרסומת

פולקסווגן אפ! בישראל. האם הסמל יעשה את ההבדל?

שנתיים וחצי לאחר שהוצגה ולאחר שאחיותיה התאומות כבר מזמן התאקלמו בלבנט, האפ!, מכונית המיני של פולקסווגן, מחתימה דרכון ונוחתת בסגמנט התחרותי עם תג מחיר של החל מ-70 אלף שקלים. האם בסגמנט, הנמדד בעיקר בשורת המחיר, הסמל בחזית יעשה את ההבדל ויגרום ללקוחות לשלוף את הארנק?

ניר בן זקן
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

אין תמונה

בשונה מדגמים אחרי של קונצרן פולקסווגן, החולקים פלטפורמה ומכלולים רבים אך מציגים בידול בעיצוב ובדגשים בהתאם לאופי המותג, במקרה של נבחרת המיני מדובר בשלישיית אחיות כמעט תאומות לחלוטין המיוצרות זו לצד זו במפעל בברטיסלאבה ולמעשה ההבדלים היחידים בין הקטנטנות מסתכמים בנגיעות עיצוביות קלות ובחזית בעיצוב שונה. האפ! היא ללא ספק היפה של השלישיה ועם פרונט הכולל יחידות תאורה מעוגלות, סמל גדול של VW ופגוש מעניין היא נראית פחות רבועה וסתמית משתי אחיותיה, אך עדיין לא מספיק מרשימה כדי לאיים על קטנטנות מרשימות כמו הפיקנטו של קיה.

אין תמונה
האם האפ! תצליח איפה שאחיותיה מבית סקודה וסיאט התקשו?

עוד ב-mako רכב

בנוסף, בפולקסווגן טוענים כי תא הנוסעים מציע גימור איכותי מאשר בסקודה ובסיאט הקטנות אך מבט במפרט חושף שחלק מהפאולים של האחיות הן גם מנת חלקה ובין היתר האפ! כוללת חלקי פח חשופים בדלתות ובתא המטען, חלונות אחוריים שנפתחים רק הצידה, לנהג אין מתג לפתיחה חשמלית של חלון בצד הנוסע ומערכת המיזוג לא כוללת פתחי אוורור במרכז הקונסולה.

עם זאת, יש לזכור שלאפ! יש גם יתרונות עם מרווח פנים נדיב תודות לבסיס הגלגלים הגדול בסגמנט וגם תא מטען מכובד בנפח 251 ליטר, בידוד רעשים מוצלח ויחידת הנעה שמרגישה נמרצת למדי.

אין תמונה
הנתונים טובים אך העיצוב והאבזור פוגמים בחבילה
פרסומת

כמו כן, האפ! מצוידת גם במערכת חשובה במיוחד לצעירים המתקשים לעזוב את הסמארטפון שלהם בעת הנהיגה - "City Safe Drive", המסוגלת לבלום אוטומטית במצב חירום ולמנוע תאונות במהירות של עד 30 קמ"ש.

האפ! תגיע ארצה (בדומה ל-Mii) כשהיא מצוידת בגרסה החזקה עם מנוע שלושת הצילינדרים בנפח ליטר שמפיק 75 כ"ס ועם אופציה לבחירה בין תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים או אוטומטית-רובוטית עם מצמד יחיד.

לטענת אנשי היבואנית, עד כה האפ! לא עשתה עליה משום שהמחיר הבסיסי שלה לא אפשר לה להיות תחרותית, אולם גם כעת, לאחר משא ומתן ארוך בין היבואנית ליצרן באשר לצורך בתמחור אטרקטיבי, עומד תג המחיר, כאמור, על 70 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-80 אלף לרובוטית-אוטומטית, דבר שעדיין מציב את הקטנטונת שנושאת את סמל פולקסווגן בקצה העליון של טווח המחירים בסגמנט ועם אבזור לא מרשים, עיצוב פושר ודיפונים חלקיים בהחלט היא לא הולכת ללקק דבש בקרב מול ההגמוניה של יונדאי-קיה בסגמנט.

למרות זאת, בצ'מפיון מקווים כי התדמית היוקרתית שיש לתוצרי פולקסווגן בשוק המקומי תעזור לאפ! להצליח איפה שה-Mii והסיטיגו התקשו ובחברה מאמינים כי ימכרו בין 500 ל-1,000 יחידות השנה כשהכוונה המרכזית היא להרחיב את היצע הדגמים ולהנגיש את רכבי פולקסווגן ללקוחות חדשים.

אין תמונה
החל מ-70 אלף ש' לידנית ו-80 אלף לאוטומטית רובוטית
פרסומת

פולקסווגן UP
הקטנטונת של פולקסווגן