mako
פרסומת

נשמה קוריאנית - קיה משיקה בארץ את הסול

הסול למרות המראה הקופסתי שלו לא רוצה להיכנס למסגרת. מצד אחד, הוא אולי מיקרו-וואן שימושי, מצד שני תחליף לקרוס-אובר אופנתי ומצד שלישי בכלל רכב משפחתי

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

קיה סול
לחשוב מחוץ לקופסא | צילום: נעם וינד

קצת יותר מחצי שנה לאחר תחילת שיווק בטונים נמוכים, שיווק הסול של קיה עובר לווליום גבוה יותר כשיבואנית קיה, חברת טלקאר, מנחיתה כאן גרסה נוספת לרכב היחודי הכוללת את השילוש הקדוש להצלחת רכב בציון: מנוע בנזין 1.6 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית ותג מחיר משפחתי.

לא ברור מה עיכב את הצטרפותה של גרסת הבנזין לגרסת הדיזל במשך כל כך הרבה זמן, אבל כעת עם הגעתה תתחיל היבואנית במסע שיווק שיחשוף את המכונית היחודית לקהל הרחב.

קצת קשה לסווג את קהל היעד של הסול. מצד אחד הסול מציג עיצוב רבוע ופונקציונלי המתאים למי שמחפש רכב תכליתי דוגמת הרומסטר של סקודה או הסיטרואן סי 3 פיקאסו, אך מאידך, למרות אותם קווים רבועים, יש בעיצובו משהו רך ועדין המחבר אותו לקהל חובב עיצוב שיכול להתחבר לייחוד שלו.

ביבואנית מאמינים שגם קהל שמתעניין בקרוס-אוברים זולים דוגמת הג'וק של ניסאן והייטי של סקודה יכול לגלות עניין בסול הכולל מספר אלמנטים עיצוביים ממחוזות נישת הכאלו-שטח כמו בתי גלגלים תפוחים ופגושים אגרסיביים.
בכל מקרה, קהל היעד המרכזי הוא לקוחות צעירים הפתוחים למשהו קצת שונה.

קיה סול
שילוב בין מיקרו-וואן לקרוסאובר קומפקטי

בארץ, אופנת המכוניות הרבועות לא הכי תפסה בינתיים, כמו שהיבואנית בוודאי יודעת על פי נותני המכירות הנמוכים של הדייהטסו מאטריה אותה היא גם מייבאת, אך באמריקה וביפן נמכרות לא מעט מכוניות בסגנון הזה (סאיון, ניסאן והונדה).

פרסומת

הסול מגיע עם מימד אורך צנוע של 410 ס"מ, אך בזכות העיצוב הרבוע חלל הנוסעים מציע מרחב מעל למרבית המכוניות המשפחתיות.

גרסת הבנזין תצויד במנוע בנפח 1.6 ליטרים המפיק 126 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה. יחידת ההנעה הזו מוכרת לנו מדגמים נוספים כמו הקיה פורטה וסיד ובן הדוד יונדאי i30 .

גרסת הבנזין תעלה 117 אלף שקלים, תגיע ברמת אבזור מעל לנהוג במכוניות משפחתיות בטווח המחירים הזה ותכלול חישוקי "16 מסגסוגת קלה וצמיגים נמוכי חתך, פנסי ערפל, גגון דקורטיבי וספויילר. תוצע גם אפשרות לשילוב מדבקה דקורטיבית גדולה (כפי שניתן לראות בתמונה) ללא תוספת תשלום.

פרסומת מדליקה במיוחד לסול


אין תמונה

גם פנים הרכב מציע שלל אבזור עם בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך, הגה בציפוי עור, מערכת שמע עם שליטה מההגה וחיבור לנגנים חיצוניים ומפתח חכם. הלקוחות גם יוכלו לבחור בין שלוש אפשרויות שילוב צבעים לריפודים ולדיפונים של הרכב.
הסול מגיע לכאן עם אפשרות לבחור בין אחד עשר צבעי מרכב שונים. מפרט הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לבקרת אחיזה ודירוג של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של NCAP. הסול, כמו מרבית דגמי קיה מגיעה עם אחריות של 7 שנים.

פרסומת

בשלב זה, בטלקאר לא מתכננים להביא גרסה מוזלת לציי רכב שתכלול אבזור דל והיבואנית מכוונת את הסול בעיקר לשוק הפרטי ומאמינה שיש באפשרותה למכור מעל ל-500 יחידות במהלך השנה הקרובה.

אנו כאן בmako רכב נבחן עבורכם בקרוב את שחקן הנשמה החדשה של קיה.

קיה סול
רבוע אך מעניין | צילום: נעם וינד