mako
פרסומת

פולקסווגן ג'טה החדשה כאן

הדור השישי של הסדאן הקומפקטית של פולקסווגן כאן. הג'טה החדשה מכריזה על עצמאות ומבטיחה להיות הרבה יותר מגולף עם בגאז'

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

פולקסווגן ג'טה החדשה - עכשיו בישראל
מגוון אופציות של מנועי בנזין ודיזל | צילום: אוטו

באופן מעט פרדוקסלי, על אף שהציבור הנהגים הישראלי ידוע בחיבתו למכונית המותג, דווקא הג'טה שהגיעה לכאן בתצורה שהיא תו תקן מקומי (1.6 סדאן אוטומטי) לא זכתה בדורותיה הקודמים להצלחה גדולה בשוק המקומי מסיבות שונות. כעת מאמינים בצ'מפיון מוטורס כי ברשותם משפחתית קומפקטית מודרנית שיכולה להתאים בדיוק להעדפותיו של הלקוח הישראלי.

מכונית עצמאית ולא גולף עם בגאז'

למרות שהג'טה הראשונה הוצגה לפני 32 שנים ועד כה נמכרו ממנה כמעט 10 מיליון יחידות רק כעת בדורה השישי נראה שהג'טה מצהירה על קיום עצמאי לכל דבר ולא מסתפקת בלהיות שוב רק גולף שהוסיפו לה בגאז'.

על אף שהג'טה חולקת לא מעט מכלולים עם הגולף, לפחות מבחינה ויזואלית היא מרגישה קרובה יותר דווקא למשפחתית מנהלים של החברה - הפאסאט.

כתמיד במכוניות קונצרן פולקסווגן, גם הג'טה החדשה לא מציגה עיצוב נועז במיוחד ושומרת על קו סולידי אך מחוטב ודינמי שכולל, בהתאם לקו העיצובי הנוכחי של פולקסווגן, את השכבה הכסופה והדקה המשתלבת בבתי פנסים מאורכים שמקנים לה לוק אגריסבי מזה של הדור הקודם.

פולקסווגן ג'טה החדשה - עכשיו בישראל
תחושת איכות בתא הנוסעים | צילום: אוטו


פולקסווגן ג'טה החדשה - עכשיו בישראל
מבטיחה להיות יותר מגולף עם בגאז' | צילום: אוטו

בשלב ראשון 3 גרסאות מנועים, מנוע ה-1.2 TSI יתווסף בהמשך

כמו במרבית המכוניות מתוצרת קונצרן פולקסווגן גם הג'טה מציעה מגוון אופציות של מנועי בנזין ודיזל בנפחים וברמות הספק שונות. בשלב ראשון יגיעו לארץ 3 גרסאות שיכללו שני מנועי בנזין מוגדשים בנפח 1.4 ליטרים ומנוע לוגם סולר בנפח 1.6 ליטרים אשר ישודכו לתיבת העברה אוטומטית  DSGעם 7 יחסי העברה (בגרסת הדיזל תוצע גם אופציה ידנית).

פרסומת

ה-1.4 TSI תגיע בשתי גרסאות הספק – מגדש בודד ו- 122 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ שיזניקו את המשפחתית למאה קמ"ש בתוך פחות עשר שניות (9.8) ולמהירות מרבית של 202 קמ"ש וגרסה כפולת מצמדים המפיקה 160 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ שכבר יהפכו את קצב נתנועה של הג'טה לסופה של ממש כשמהירות תלת ספרתית תרשם בתוך 8.3 שניות ונתון המהירות המרבית יעמוד על 221 קמ"ש.
גרסת הדיזל כוללת מנוע מוגדש בעל מסילה משותפת המפיק 105 כ"ס ומומנט של 24 קג"מ.

בתחילת השנה הבאה תתווסף הגרסה המשמעותית ביותר בעבור השוק המקומי שתצויד במנוע ה-1.2 TSI המוגדש שזכה להערכת הציבור הישראלי במכוניות כמו סיאט איביזה, סקודה אוקטביה, אודי A1 ואחרות.

המחיר של הג'טה החדשה גבוה ממחיר מרבית מתחרותיה הישירות (גרסאות 2 ליטרים של הפוקוס של פורד, ה-3 של מאזדה, הפלואנס של רנו ואחרות) ויעמוד על החל מ-139 אלף שקלים לגרסת ה-1.4 TSI והחל מ-135 אלף שקלים לגרסת הדיזל.

פולקסווגן ג'טה החדשה - עכשיו בישראל
פולקסווגן ג'טה החדשה - עכשיו בישראל | צילום: אוטו