יונדאי משיקה קופה מעוצבת במחיר של משפחתית משעממת
עם עיצוב מסובב ראשים יונדאי מנחיתה כאן את הוולוסטר שתציע מקסימום נוכחות, אבזור נדיב ותג מחיר מפתיע

הוולוסטר שהוצגה בתחילת השנה בתערוכת דטרויט מבוססת על פלטפורמת ה-i30 וכוללת עיצוב מרשים ואגרסיבי ביותר עם פרונט שמציג גרסה כוחנית במיוחד לקו העיצובי הנוכחי של יונדאי עם יחידות תאורה זוויתיות המשלבות תאורת led, פגוש עם שלל קימורים ומכסה מנוע הכולל 2 כונסי אוויר. האחוריים כוללים חלון גדול ואנכי, כנפיים תפוחות ופגוש עם צמד יציאות אגזוז רבועות במרכזו.

בצדודית הוולוסטר כוללת לוק מנופח, קו חלונות גבוה וחישוקים קלים גדולי מימדים אך את עיקר תשומת הלב מושך מבנה יחודי א-סימטרי הכולל בצד הנוסע צמד דלתות למען גישה נוחה למושבים האחוריים (המציעים מרווח סביר ל-2 נוסעים לא גדולי מימדים) ואילו בצד הנהג דלת גדולה אחת בסגנון מכוניות קופה.
גם העיצוב הפנימי ממשיך את הרוח הספורטיבית וכולל מושבים בעיצוב המזכיר כסאות מרוץ עם כיתוב שם הדגם, דשבורד מפוסל הפונה לנהג, דוושות אלומיניום, הגה וידית הילוכים בעיצוב ספורטיבי עם ציפוי עור ועוד.
יחידת ההנעה קצת פחות אגרסיבית מהעיצוב וכוללת מנוע המניע את הגלגלים הקדמיים בנפח 1.6 ליטרים שמפיק 140 כ"ס ומומנט של 17 קג"מ ומשודך לתיבה עם 6 יחסי העברה ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים עם אפשרות לתפעול ידני על ידי מנופים בצדי ההגה. יחידת הנעה הזו מעניקה לוולוסטר קצב תנועה זריז אך לא חורך אספלט עם 9.7 שניות למאה קמ"ש בידנית, 10.3 באוטומטית ו-200 קמ"ש מירביים.

הוולוסטר תגיע לארץ ב-3 רמות גימור: אינספייר, פרימיום ועילית.
גם גרסת הבסיס, אינספייר, עם תג מחיר של 110 אלף שקלים לגיר ידני ו -120 אלף שקלים לאוטומטי תכלול אבזור עשיר למדי כמו חישוקים קלים בקוטר 17" וצמיגים בחתך 45, מערכת מולטימדיה איכותית עם מסך מגע 7", חיבור לנגנים ושליטה מההגה, פנסי ערפל וכאמור מושבי ספורט ודוושות אלומיניום.
גרסת הפרימיום, בתוספת מחיר של כ-5000 שקלים, תציע עוד תוספות אבזור מינוריות למדי כמו מראות מתקפלות חשמלית, לוח מחוונים בעיצוב שונה, תאי אחסון בגב המושבים ועוד.

למרות הצלחה יחסית למכוניות כמו אלפא ספרינט, מיצובישי קולט, רנו מגאן קופה (הבסיסית בדורה הראשון) ואחרות בעבר כבר לא מעט שנים שבארץ לא מוצעת מכונית עם אופי ספורטיבי ונוכחות בצירוף תג מחיר נגיש. כעת עם מחיר במחוזות של משפחומטיות אפרוריות הוולוסטר בעלת הנוכחות הבולטת מחיה מחדש את הנישה הזו.
אולי לא מדובר בדגם שיהפוך לרב מכר במונחים של מכוניות משפחתיות אך ללא ספק הוא עשוי להפוך לאופציה אטרקטיבית עבור לקוחות שחשבו לקנות מכונית סופר מיני בכ-100 שקלים ומוכנים להוסיף עוד סכום לא גבוה במיוחד וגם בעבור לקוחות של מכוניות משפחתיות (אולי אפילו בקרב קהל לקוחות ליסינג מסוימים) שלא באמת חייבים מושב אחורי מלא ומרווח של מכונית משפחתית.
מבחן לוולוסטר קופה יפורסם כאן בmako רכב בהמשך השבוע.
