mako
פרסומת

הקשר בין פולקסווגן לסוזוקי במשבר

היא יעילה וחסכונית, הוא מתוחכם ועשיר - השידוך הזה היה אמור להצליח, אך פחות משנתיים לאחר החיבור סוזוקי ופולקסווגן בדרך לסיום השותפות

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

"סוזוקי סוויפט"
החיבור בין היצרנית היפנית לקונצרן הגרמני לא התניע

 החיבור בין 2 היצרניות היה אמור לצור הפריה הדדית בדרך להשגת נתח שוק גדול יותר במדינות מתפתחות ובמכוניות עירוניות וידידותיות לסביבה. פולקסווגן חשקה להיעזר בסוזוקי שמכוניותיה (תחת השם מארוטי) פופולריות ביותר בשוק ההודי הצומח בשנים האחרונות בקצב מטורף, ואילו סוזוקי חשקה באפשרות לעשות שימוש בטכנולוגיות שפיתוחן יקר מאוד במיוחד בתחומי יעילות של מנועים קטני נפח.

אבל כפי שציינו בראשית הכתבה, לפחות מצידה של סוזוקי הרומן הזה בדרך לסיום. כעת מתברר שבשנתיים שעברו בהן היצרניות היו אמורות  לשתף פעולה באופן צמוד בהקשר של טכנולוגיה קיימת ובמקביל לעסוק במשותף בפיתוחים עתידיים כמו טכנולוגיות היברידיות ותאי דלק הן כמעט ולא דיברו ותיקשרו ביניהם.
בסוזוקי אף טוענים שלמרות שביקשו מספר פעמים לבחון אפשרות לשימוש בפיתוחים מבית קונצרן פולקסווגן מעולם לא ניתנה להם כל גישה לטכנולוגיה הגרמנית.

המוסכניקית: הכירי את המנוע שלך
סוזוקי רצתה גישה לטכנולוגית המנועים של פולקסווגן | צילום: עודד קרני, mako

היחסים הרעועים הגיעו לנקודת רתיחה כשסוזוקי חתמה עם קונצרן פיאט על הסכם לרכישת מנועי דיזל שהחברה האיטלקית פיתחה. בפולקסווגן, המתגאים במיוחד בפן הטכנולוגי של הקונצרן, התקשו לעבור לסדר היום על הבחירה של סוזוקי בטכנולוגיה מתחרה, טענו שלמעשה מדובר בהפרה של ההסכם בין סוזוקי לפולקסווגן ולכן דרשו מהחברה היפנית לתקן את הטעות בהקדם ולבטל את ההסכם עם פיאט.
בהנהלת היצרנית היפנית מאוד לא היו מרוצים מהדרישה התקיפה של פולקסווגן וגם מהקצב בו השותפות מתקדמת והחליטו לבקש מפולקסווגן למכור לה בחזרה את מניותיה בחברה ובמקביל הבטיחה למכור את מניותיה הספורות (כ-1.5 אחוזים) בפולקסווגן.

טבילת טהרה
בפולקסווגן רצו את הקשרים של סוזוקי בשוק ההודי | צילום: אריק ברא"ז, גלובס
פרסומת

אז האם כמו בקשר בין בני זוג גם כאן ניתן יהיה להנמיך את גובה הלהבות ולפתור את משבר הזוגיות הזה או שהשותפות הקצרה הזו תסתיים ממש בקרוב? נחיה ונראה.

 

 

משבר פולקסווגן - סוזוקי
על הניר זה נראה כמו חיבור מבטיח