mako
פרסומת

הפורשה של רנו

רנו חתמה על שיתוף פעולה עם קייטרהם הבריטית במטרה להחיות את מותג אלפין הקטן ולפתח סדרה של דגמי ספורט ייחודיים שיוכלו להסתכל אפילו למתחרות כמו פורשה בגובה העיניים

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

פסטיבל המהירות של גודווד
רנו אלפין A110-50 מסתבר שמדובר ביותר מסתם אב טיפוס להצגת יכולות | צילום: נעם וינד

חרושת השמועות בחודשים האחרונים באשר לעתידו של מותג הבוטיק הצרפתי שייצר מאז שנות ה-50 ועד שנות ה-90 של המאה ה-20 מספר מכוניות ספורט מרשימות למדי על גבול האקזוטיות על בסיס מכלולים מבית רנו הגיעה אתמול לקיצה עם הכרזה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם קייטרהם ויציאתו לדרך של מיזם בריטי-צרפתי לייצור מכוניות ספורט.

כדי להמחיש את החשיבות שרנו רואה בשיתוף הפעולה הזה בראש הפרויקט יעמוד סגן נשיא רנו ברנרד אוליבייר.

שתי החברות שכבר משתפות ביניהן פעולה בקבוצת הפורמולה 1 של קייטרהם, העושה שימוש במנועי רנו, יתחילו בינואר 2013 לפתח במשותף מספר דגמים ייחודים של מכוניות ספורט טהורות עם הנעה אחורית (ולא גרסאות ספורטיביות לדגמים קיימים) כשהכוונה היא להציג בתוך 3-4 שנים מספר דגמים, חלקם תחת מותג קייטרהם וחלקם תחת מותג אלפין, שמצד אחד יחלקו ביניהם פלטפורמות ומכלולים אך מאידך יהנו מזהות עצמאית שתתאים ל-DNA של כל מותג.

הרעיון בשותפות הוא לחלוק טכנולוגיות ומכלולים וכך לחתוך באופן משמעותי את עלויות הפיתוח והייצור לדגמים שמיוצרים בכמויות קטנות יחסית.

סופר 7
אחת מהמכוניות המרגשות ביותר שניתן לנהוג בהן בכבישים ציבוריים

רנו מגאן RS
כיום המפעל מייצר את גרסאות RS הספורטיביות של הקליאו והמגאו | צילום: נעם וינד

לבד מהפעלת קבוצות מרוצים פעילות במספר סבבי מרוצים כולל פורמולה 1 ופורמולה 2, קייטרהם מייצרת את ה-Caterham 7, מעין גרסה מודרנית ללוטוס סופר 7 הנחשקת והסופר ספורטיבית.

הכוונה היא להפוך את צמד מותגי הנישה הקטנים בתוך מספר שנים לשחקנים רציניים בסגמנט מכוניות הספורט בעולם ולייצר מספר דגמים ברמות מחירים שונות כשחלקם ייוצרו בכמויות גדולות יחסית ואילו אחרים ימכרו בבודדים.

פרסומת

הערכות מדברות על כך שהדגם הראשון ששיתוף הפעולה הזה יוליד יהיה מעט פחות קיצוני מאב הטיפוס המרהיב אלפין 110-50A שנהנה מעיצוב סופר בולט ומנוע מרכזי המפיק 400 כ"ס.