הספורטיביות של פיג'ו וטויוטה מתחזקות
בעוד שפעם מנוע עם 200 כ"ס במכונית ספורט קומפקטית נחשב לטירוף קיצוני, כיום נתון שכזה נתפס לא פעם כבלתי מספק. כעת, בהתאם לדרישה המתרחבת ליותר סוסים מתחת למכסה, טויוטה ופיג'ו רומזות על גרסאות מחוזקות ל-GT86 ול-208 GTI שעשויות לראות אור בקרוב

האם השתגענו? מצד אחד אין מנוס מלקבוע שהסטנדרטים עלו ומה שפעם נחשב לוהט הוא מקסימום חמים כיום, אבל מאידך חשוב לזכור גם שהצורך לעמוד בתקני בטיחות מחמירים הביא לעליה ניכרת במשקל כל המכוניות (ה-208 GTI למשל שוקלת כמעט 300 ק"ג יותר מה-205 הספורטיבית) וכדי לספק ביצועים נאותים נדרשים כעת מנועים חזקים יותר באופן משמעותי.

כשבחנו לפני מספר חודשים את ה-208 GTI אמנם לא היו לנו כל תלונות על חוסר כוח והביקורת המרכזית שלנו הייתה על חוסר באותו אופי שובב שאפיין את הסבתא רבא שלה, אבל למרות זאת נראה שבפיג'ו, כך על פי מגזין הרכב הצרפתי "Auto-Journal", מתכוונים להציע בקרוב גרסה מחוזקת עם יותר סוסים מ-200 הסוסים שמופקים כעת במנוע הטורבו בנפח 1.6 ליטר שלה.
פיג'ו כבר הוכיחה בגרסת R הספורטיבית של ה-RCZ כי ניתן לחלץ מיחידת הכוח הזו גם הספק של 270 כ"ס, אך על פי המקורות ב-208 המחוזקת התוספת תהיה צנועה יותר ותעמוד על כ-20 עד 30 סוסים.
בנוסף, ככל הנראה צפויים שינויים גם במערכות המתלים, ההיגוי והבלמים בכדי להתאים אותן לתוספת הכוח ואולי גם כדי לענות לטענות המבקרים שמתגעגעים לאופי המיוחד של ה-205GTI.

ההשקה של ה-GT86 של טויוטה לפני כשנה וחצי לוותה בהרבה הייפ וציפיות למכונית מהנה במיוחד לנהג חובב משחקי הישבן. הטויוטה החדשה בהחלט לא אכזבה והציגה כיול מתלים מדויק שאפשר לה להיות מהנה במיוחד כמעט בכל מהירות, אך דווקא יחידת ההנעה האטמוספרית בנפח 2 ליטרים ובתצורת בוקסר התגלתה כחוליה החלשה בשרשרת ועל אף שעל הנייר נתון של 200 כ"ס נשמע כמספק למדי, במציאות המנוע התגלה כחלש מדי וככזה הסובל מרצועת כוח צרה שפוגמת מאוד במיצוי מלוא הפוטנציאל של הרכב.
כעת, לאחר שגרסת STI של ה-BRZ, האחות התאומה לבית סובארו, התגלתה כלא יותר משינוי עיצוב הפנים והחוץ ניתן לקוות כי הישועה אולי תגיע מטויוטה.

בראיון ציין טדה כי בטויוטה כבר התחילו לפתח את הדור הבא של ה-
