M3 - הסוף
ה-M3, הדגם שאולי תרם יותר מכל לתדמית הספורטיבית של ב.מ.וו בעשורים האחרונים יורד בפעם האחרונה מפס הייצור. הדגם שיחליף אותו יוצג בעוד כשנה ויקרא M4. נותר רק לקוות ששינוי השם לא ישפיע על האופי המיוחד המקדש את ההנאה מנהיגה


ה-M3 נולדה ב-1985 כתשובה הבאוורית לגרסה הספורטיבית של המשפחתית של מרצדס ה-E190 2.3 16V evo שזכתה באותם ימים להצלחה גדולה ולפרסום במסלולי המרוצים.
ב-ב.מ.וו רצו להצטרף גם לסבב אליפות הטורינג - מכוניות הסאלון - העולמי ועל פי התקנות באותם ימים היה עליהם לייצר גרסה חוקית לכביש בת כמה אלפי יחידות שעליה תתבסס גרסת המרוצים.
במחלקת הספורט של ב.מ.וו לקחו את מרכב 3 הדלתות של ה-E30, ניפחו כנפיים, החליפו חלקי פח בחלקי פלסטיק קלים, חיזקו את השלדה, התקינו מתלים ספורטיביים ודיפרנציאל מוגבל החלקה ובעיקר שיפרו את מנוע 4 הצילינדרים בנפח 2.3 ליטרים של החברה וחילצו ממנו, ללא מגדש טורבו, 192 כ"ס.
אמנם במונחים של היום זה לא נשמע הרבה במיוחד אבל בשביל הימים ההם זה היה מרשים מאוד ובצירוף משקל קליל נולדה מכונת נהיגה עם ביצועים לוהטים שזכתה להצלחה כבירה במסלולי המרוצים וגם מחוץ להם.
למרות שמבחינת נתונים יבשים הדגם הראשון הסתפק בפחות ממחצית מ-420 כ"ס של מנוע ה-V8 4.0 ליטר השוכנים תחת מכסה המנוע עם "כיפת הכוח" בדגם ה-M3 האחרון שיוצר, רבים טענו כי דווקא זו הראשונה הייתה המוצלחת ביותר.

עם זאת, למרות שלאורך כמעט שלושה עשורים ה-M3 השמינה והפכה פחות הרדקוריסטית תוך שהיא מציעה גם גרסאות קבריולה ומוסיפה שלל מערכות שהפכו אותה בטוחה יותר ומתקשרת פחות, היא לא איבדה את ה-DNA המיוחד שלה ולכל אקזמפלר מארבעת הדורות יש את הייחוד שלו.
ה-M הבאה תתבסס על סדרה 4 (מחליפת ה-3 קופה) שנחשפה ממש לאחרונה ותקרא מן הסתם M4.
לאחר המעבר למנוע מוגדש טורבו ב-M5 ניתן להעריך שגם ה-M4, שתמונות ריגול רבות שלה כבר נחשפו ברשת, צפויה לעבור לראשונה בהיסטוריה של הדגם למנוע שלא נושם בצורה עצמונית, ככל הנראה בתצורת 6 צילינדרים וצמד מגדשים שיפיקו 450 כ"ס. לנו רק נותר לקוות שב.מ.וו תדאג שגם בדור החדש ה-M תעניק כיסוי אמיתי לסלוגן המפורסם של החברה "חווית הנהיגה המושלמת".
