mako
פרסומת

גבירותי ורבותי, מהפך: בארה"ב נמכרים יותר ג'יפונים מרכבים משפחתיים

אחרי שנים רבות בהן רכבים משפחתיים בתצורת סדאן היו מלכי המכירות, במחצית הראשונה של 2014, לראשונה, רכבי הפנאי תפסו את הבכורה בשוק האמריקאי השני בגודלו בעולם. בקרוב גם בישראל?

סוכנויות הידיעות
TheMarker
פורסם:
ג'יפונים: CX-5, ספורטאז', קשקאי, אאוטלנדר
צילום: נעם וינד
הקישור הועתק

ג'יפונים: CX-5, ספורטאז', קשקאי, אאוטלנדר
הלקוחות אוהבים להרגיש על הגובה | צילום: נעם וינד

לראשונה מאז פרצו בסערה לענף הרכב אי שם בשנות התשעים, רכבי הכבישטח (המכונים במחוזותינו גם ג'יפונים, רכבי פנאי או קרוסאוברים ) תפסו את מקומן של רכבי הסדאן המשפחתיים והפכו לכלי הרכב הנמכרים ביותר בארה"ב, זאת לפי נתונים חדשים שאספה חברת הייעוץ IHS בחמשת החודשים הראשונים של 2014.

עד חודש מאי השנה, 36.5 אחוזים מכל הרכבים החדשים שנמכרו היו מקטגוריית SUV וקרוסאובר אל מול נתח מכירות של 35.4 לרכבי סדאן קטנים וגדולים.
זאת לעומת נתוני 2013 בה קטגוריית הכבישטח והקרוסאוברים היוותה 33.9 אחוזים, בעוד רכבי סדאן החזיקו ב-36.6 אחוזים מכלל המכירות.

הפיכתם של הג'יפונים לרכבים המבוקשים ביותר מעניינת במיוחד לאור העובדה כי השוק האמריקאי הינו השני בגודלו בענף הרכב העולמי.

שברולט טראקס
יכולת השטח בפועל לא ממש משנה | צילום: נעם וינד

העלייה החדה בפופולריות של רכבי כבישטח מגיעה בעקבות מבול של דגמים חדשים בכל הגדלים שיצאו לשוק לאחרונה ונובעת ממספר גורמים שמעניקים להם בעיני מרבי הצרכנים יתרון על פני רכבים רגילים בניהם תנוחת נהיגה גבוהה ושלטת, מרחב פנים גדול לנוסעים ולמטען, נוכחות בולטת יותר ולעיתים גם הנעה כפולה ואפשרות לצאת לטבע עם הרכב.

פרסומת

עם זאת, רכבים אלה גם סופגים לא מעט ביקורת על רקע הצלחתם. המקטרגים טוענים כי הם הפכו לסמל סטטוס חברתי זולל דלק ומסוכן, שרק מיעוט זניח מקרב בעליהם מנצל אותם ליציאה לשטח. הם מציינים גם כי מבנה הרכב - פגוש מוגבה ומימדים גדולים - מהווה סיכון מוגבר להולכי רגל ומכוניות נמוכות בעת תאונה, בנוסף בחלק מהמקרים (במיוחד בדגמים הפופולרים בשוק האמריקאי) הם בעלי צריכת דלק גבוהה ויש הרואים בהם גורמים לעלייה המשמעותית בצריכת הדלק בקרב אמריקאים בשני העשורים האחרונים.

מרצדס ML ב.מ.וו X5 ג'יפ גרנד צ'ירוקי
היום ניתן להשיג ג'יפונים בכל הגדלים ורמות המחירים | צילום: נעם וינד

הידיעה התפרסמה לראשונה ב-TheMarker