מאז החלו מדינות לאמץ לגליזציה, רשויות אכיפת החוק ופוליטיקאים (ולמעשה כל מי שמתנגד לתהליך) מזהירות מפני עלייה בתאונות הדרכים. המחקרים שנעשו בעולם, אגב, אינם קשורים לחששות הללו, אך מדובר באחד הנושאים מעוררי המחלוקת.

כך לדוגמא, מחקר שנערך באוניברסיטת לימבורג בהולנד, בהזמנתו של משרד התחבורה האמריקאי ופורסם בשנת 1993, בדק את השפעת הקנאביס על כישורי הנהיגה של הנבדקים, בכבישים עירוניים ובינעירוניים. הוא ומצא כי הנבדקים היו מודעים לירידה בכישוריהם הקוגניטיבים ופיצו על כך בנהיגה יותר איטית וזהירה. "כתוצאה מכך, ההשפעה של THC (החומר הפעיל בקנאביס) על כישורי הנהיגה היא יחסית קטנה", סיכם המחקר.

יותר מזה, מחקר חדש שהתפרסם המגזין Science direct מגלה כי נהיגה תחת השפעת קנאביס מסוכנת פחות מנהיגה בהשפעת תרופות מרשם, כמו תרופות נוגדות דיכאון, אופיואידים ובנזודיאזפינים המשמשות עשרות אלפי אזרחים ברחבי העולם (הטענה כי תרופות אלו מגיעות עם אזהרות, אך החולים נוטים להתעלם מהן).

המחקר הראה כי לנהגים שנוסעים תחת השפעת תרופות מרשם, יש סיכוי גדול פי 2 להיות מעורבים בתאונות דרכים, לעומת נהגים פיכחים. בעוד שאנשים תחת השפעת קנאביס היו בסבירות גבוהה פי 1-10.4 לתאונה, בהשוואה לנהגים פיכחים. המסקנה ברורה, נהיגה תחת השפעת קנאביס פחות מסוכנת ממקרים של תרופות מרשם.

"השימוש בקנאביס רפואי יוצר סיכונים דומים או נמוכים לעומת תרופות מרשם רבות אחרות", מתארים מחברי המחקר. "נראה כי יישום העבירות על חולי קנאביס רפואי נובע מהמעמד ההיסטורי של קנאביס כתרופה אסורה ללא כל התייחסות רפואית לגיטימית". אנו מסיקים כי במודלים של גישה רפואית בלבד, אין ראיות המצדיקות טיפול שונה בחולי קנאביס לעומת אלו הנטולים תרופות מרשם בעלות השפעה שעלולה לפגוע בנהיגה".

נקודה מעניינת למחשבה, בישראל יש קרוב ל-100,000 בעלי רישיונות לקנאביס רפואי אשר מרביתם נוהגים ברכבם מדי יום. הנתונים לא מראים עליה במספר תאונות הדרכים כפי שחששו מתנגדי הלגליזציה. הסיבה לכך היא שבניגוד לאדם שנמצא תחת השפעת אלכוהול, אדם שנמצא תחת השפעה חזקה מדי של קנאביס,. פשוט לא ירצה לנהוג או ינהג בצורה יותר איטית וזהירה.