הקנאביס מגיע אל הספורט האמריקאי, ועכשיו גם באופן רשמי. ליגת הבייסבול האמריקאית הבכירה, ה-MLB, חתמה על הסכם חסות עם חברת CBD בשם Charlotte's Web, ובכך היא הופכת לארגון הספורט הראשון בארצות הברית שמאמץ לחיקו את צמח הקנאביס באופן פורמלי.

קנבידיול (CBD) הוא רכיב הקנאביס העיקרי שאינו פסיכואקטיבי. כלומר, הוא לא גורם לתחושת "היי", אבל הוא כן בעל תכונות מרגיעות ואנטי דלקתיות שהופכות אותו לטיפול יעיל בתסמינים של הפרעות כמו אוטיזם ואפילפסיה, והוא משמש גם להרגעה, לסיוע לשינה, לשיכוך כאבים ולשיפור ההתאוששות אחרי פעילות גופנית. זו גם הסיבה לכך ש-CBD הפך לפופולרי במיוחד בקרב ספורטאים רבים בעולם, ובפרט בארצות הברית.

View this post on Instagram

A post shared by Charlotte's Web (@charlotteswebcbd)

למען האמת, צמח הקנאביס בכללותו הפך לפופולרי במיוחד בספורט האמריקאי, על כל רכיביו. זאת על אף ש-THC, רכיב הצמח העיקרי שגורם לתחושת "היי", נותר ברשימת החומרים האסורים לשימוש על ידי ספורטאים. בשל ההבנה כי מדובר בחומר שאינו פוגע בריאותית בשחקנים מחד ואינו משפר ביצועים מנגד, בארגוני הספורט בכירים כמו ה-NBA, ה-NFL וגם ה-MLB עצמה, החליטו להעלים עין מהנושא לחלוטין. עם זאת, עדיין מדובר בחומר שמוגדר בלתי חוקי על ידי הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט (WADA).

CBD, לעומת זאת, הוא חומר חוקי לחלוטין, גם על פי התקנות המחמירות ביותר (ובלבד שהשימוש נעשה בצורתו הטהורה, ללא שרידים של רכיבי קנאביס אחרים). במדינות האיחוד האירופי, בארצות הברית ובמקומות נוספים בעולם כבר החריגו מזמן את ה-CBD מפוקדת הסמים המסוכנים, וכך פעלו גם ב-WADA. משמעות הדבר היא שארגוני הספורט ברחבי העולם יכולים להתייחס ל-CBD כחומר חוקי לכל דבר ועניין, וכי למעשה אין בעיה חוקתית לפרסם חברות העוסקות בו (מלבד, כמובן, במדינות בהן החוק עדיין מגדיר אותו כ"סם מסוכן", כמו ישראל למשל).

CBD (צילום: PRO Stock Professional, shutterstock)
CBD, קנבידיול | צילום: PRO Stock Professional, shutterstock

על פי דיווח במגזין Sports Business Journal, ליגת הבייסבול האמריקאית (MLB) הודיעה בחודש יוני האחרון כי CBD נכנס לרשימת המוצרים שהליגה מוכנה ומעוניינת לפרסם. קצת יותר משלושה חודשים קדימה, חתמה הליגה על הסכם חסות עם החברה שמגדירה את עצמה מעתה כ"CBD הרשמי של ה-MLB". החברה, Charlotte's Web, תשיק ליין מוצרים חדש המיועד לספורטאים. בעיצוב עטיפת המוצרים תעשה החברה שימוש בלוגו הרשמי של הליגה, והיא תפרסם את מוצריה על המסכים האלקטרונים באצטדיוני הבייסבול בארצות הברית במהלך משחקים.