מחבר הספר "מלחמות הקנאביס" שלחת מכתב התראה לפני נקיאת הליכים לענקית המדיה Meta, העומדת מאחורי הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם. הסיבה: החברה מונעת את פרסום הספר בפלטפורמות הפרסומיות שהיא מציעה, ואף חסמה לצמיתות את חשבון הפרסום של מחבר הספר תום וגנר, שהוא גם בעלים של חברת יחסי ציבור.

הספר העוסק בסיפוריהם האישיים של עשרות מטופלי קנאביס ישראלים ובני משפחותיהם. מתאר את מסע התלאות שהיו צריכים ישראלים רבים לעבור על מנת להגיע לטיפול בקנאביס, שבמקרים רבים היה הדבר היחיד שהביא מזור למחלתם או לבני משפחתם. הספר נוגע בביורוקרטיה המתישה הכרוכה בהשגת הרישיון לטיפול בקנאביס, לצד האיום המתמיד מצד מערכת החוק, וכל זאת לצד האפקט הטיפולי שהביא הצמח לחולים רבים.

מטרת הספר היא להעלות את המודעות לנושא הטיפול בקנאביס וליתרונות האדירים שהוא מביא לאנשים רבים, בשאיפה לקדם את מהלכי הלגליזציה שיקלו את הליך השגת הקנאביס עבור מי שזקוקים לו באמת. הספר תורגם לאנגלית, ולאחרונה הוכרז כמועמד לפרס שנתי מטעם תחרות הספרים העולמית ה-Global Books Award.

תפרחות קנאביס (צילום: Kym MacKinnon, unsplash)
תפרחות קנאביס | צילום: Kym MacKinnon, unsplash

כחלק ממסע הפרסום לקידום מכירת הספר, פנה וגנר גם לפרסום ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, אלא שבקשתו נתקלה בסירוב בטענה כי הוא חורג מכללי הפרסום הנהוגים, הנוגעים לאיסור לפרסם מוצרי קנאביס ברשתות החברתיות. הקמפיין המדובר, בכל אופן, לא עוסק במכירת מוצר קנאביס מכל סוג שהוא, אלא במכירתו של ספר עיון. יתרה מכך, הספר עצמו לא עוסק במישרין או בעקיפין בקידום של מוצרי קנאביס מכל סוג שהוא, אלא מספר את סיפורם הקשה של מטופלים שניזוקו מהמערכת הביורוקרטית בישראל.

"מן הראוי לתמוה האם ייתכן כי בשנת 2022 עצם השימוש המילה קנאביס בשם הספר הוא זה אשר גרם לחברתכם לפסול את המודעות העוסקות בקידומו", נכתב בהתראה לפני תביעה שנשלחה ל-Meta בשם וגנר. "להבנת מרשי בחירת חברתכם שלא לאפשר לו פרסום ממומן של הספר איננה הולמת את חברתכם ו/או את השנה בה אנו חיים כאשר יותר ויותר מדינות ברחבי העולם מאפשרות לגליזציה מוחלטת של שימוש בצמח הקנאביס, ודאי לצורך שימוש עצמי לאנשים חולים".

בנוסף לאיסור לפרסם את הספר "מלחמות הקנאביס", לטענת וגנר סגרה Meta את חשבון הפרסום שלו באופן מוחלט, והודיעה כי לא תוכל לפתוח אותו מחדש.