בשנים האחרונות הפך ה- CBD להיות הפסיפלורה של תעשיית הבריאות. התעשייה הזו כבר מגלגלת מיליונים וצופים שהיא רק תלך ותגדל. כל חברת קוסמטיקה או תוספי מזון שמעוניינת להציג את עצמה כחדשנית, מתהדרת במוצרים הכוללים CBD, זאת בשל היתרונות שלו כחומר אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי ונוגד חמצון, מה שמעניק לו תכונות אנטי אייג'יות.

בזמן שבעולם מאמצים אותו בחום, בארץ חברות רבות ממתינות להחרגתו מפקודת הסמים המסוכנים. כאמור, כבר ב-2017 ארגון הבריאות העולמי הודיע, כי הוא בטוח לשימוש ואינו מסוכן או ממכר. מאז אומץ ברחבי העולם, יש כבר לא מעט מותגים שהספיקו להפוך לשם הבא בעולם הטיפוח והיופי.   

לפי דו"ח של חברת Deloitte ישראל, שהוכן עבור התאחדות התעשיינים בספטמבר האחרון, פוטנציאל שוק ה־CBD בתעשיות הקוסמטיקה, המזון, השתייה ותוספי התזונה בישראל צפוי לעמוד על בין 475-300 מיליון דולר לשנה. ובכל זאת, בארץ נזקי השמש והלחות, היום שבו נוכל ליהנות מנפלאות ה-CBD רק הולך ומתרחק.

למען הדיוק, כבר כמעט ניתן היה להריח את ה-CBD (החומר שאינו פסיכואקטיבי בקנאביס) במפעלים בארץ – תרתי  משמע. אגב, הסיבה היחידה שהוא מצוי בפקודת הסמים המסוכנים, לעומת העולם היא כי משרד הבריאות מגדיר CBD כחלק מצמח הקנאביס.

ברגע שזה יקרה, יהיה אפשר לייצר מוצרי קוסמטיקה ומזון עם הרכיב בארץ, כל עוד שיעור ה־THC (הרכיב הפסיכואקטיבי בקנאביס) שנמצאים בהם נמוך מ־0.3%. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, כבר התכוון להכריז על ההחרגה, אלא שאז התעוררו עוד ענייני בירוקרטיה ותקציב, וכעת כבר די ברור שהסחבת הזו תימשך עד אחרי שתקום ממשלה חדשה – בהנחה שתקום אחת כזו.

כבר ב-2019 פורסם שחברת טוגדר לגידול וייצור קנאביס חתמה על הסכם עם חברת פרמייר ים המלח לייצור מוצרי CBD. בהמשך הצטרפו גם חברת הקוסמטיקה מורז, שחתמה עם חברת אינטליקנה, וחברת AHAVA  ים המלח, שחתמה על מזכר הבנות עם חברת תיקון עולם – קנביט, לפיו השתיים ייפתחו וישווקו מוצרים דרמו – קוסמטיים שישלבו בתוכם CBD ומינרלים מים המלח. פנינה רוזנבלום הגדילה לעשות ופתחה קמפיין גיוס המונים, על מנת להתחיל בייצור ושיווק מוצרים עם CBD. הקמפיין עומד להסתיים בימים הקרובים וכבר גייס למעלה מ-220 אחוזים מהיעד – הוכחה לדרישה שיש לשוק הזה. רוזנבלום מציינת שהמוצרים ייצרו באנגליה וישווקו בחו"ל, מאחר ובארץ עדיין אין את האפשרות לעשות זאת. למעשה, חוסר האפשרות לייצר ולשווק מוצרים מבוססי CBD, ו"בריחת המוחות" שנגרמת כתוצאה מכך, היא מכה כלכלית לשוק הישראלי שבקלות היה אפשר למנוע, והיא צורמת במיוחד נוכח שנת הקורונה והבחירות הרביעיות.

לעומתנו, בעולם יש כבר מי שנהנה מהתועלות של CBD ומספר מותגים כבר הספיקו לייצר להם שם בתחום. הנה כמה מהמובילים שבהם:

Happy Dance

השחקנית קרסטין בל חברה לLord Jones- וביחד הם יצרו ליין מוצרי טיפוח לעור מבוססי קנאביס הכולל חמאת גוף, חמאת קוקוס ו"פצצת אמבטיה". כל אלו אמורים לטפח את העור, אבל על הדרך גם להרגיע את הנפש ואת השרירים התפוסים. 

Hora x Poosh Hyaluronic Halo + CBD

מי שקצת עוקב אחרי משפחת קרדשיאן יודע שהאחות הגדולה, קורטני, מנסה למתג את עצמה כסוג של גווינת' פאלטרו. בהתאם היא הרימה אתר לייף סטייל, POOSH, ומדי פעם היא משיקה דרכו מוצרים התואמים לאורח החיים הבריא והמפורסם שלה. אחד מהם הוא סרום המיוצר בשיתוף חברת הטיפוח  Hora Skin Care המשלב בין חומצה היאלורונית ו-CBD.

PlusCBD

הזמר האמריקאי ג'ון לג'נד נחשב לאחד התומכים הנלהבים של קנאביס ומוצריו והוא אחד המשקיעים העיקריים ב-PlusCBD, ליין מוצרי CBD הכולל תכשירים לטיפוח עור הפנים, שמנים ואפילו מוצרי CBD לטיפול בחיות המחמד.

Plant people

גייב קנדי ​​והדסון גיינס רוס גילו כמעט במקרה ששניהם עברו פציעות קשות בעמוד השדרה וששניהם לא מצאו פתרונות הולמים למצבם ברפואה הקונבנציונאלית – עד שהם הגיעו אל הקנאביס ואל תמציות צמחים. נחושים להפיץ את הבשורה, הם הקימו חברה המתמחה בתמציות צמחים לריפוי הגוף והנפש, ושבה גם ליין מוצרי טיפוח מבוסס קאנביס. הליין כולל מסכות פנים, סרום משקם, קרם גוף להרגעת עור מגורה ועוד. 

Equilibria

ולעומת זאת, את Equilibria הקימו שתי נשים שסבלו מכאבים כרוניים, והן מגדירות אותה כחברה "לנשים, על ידי נשים". המוצרים שלהן אמורים ללוות נשים בתהליכים הפיזיולוגים והנפשיים שהן עוברות, החל מגיל ההתבגרות, דרך הפסקת המחזור והשינויים ההורמונליים ועד בכלל. ליצירת התכשירים שלהן הן משתמשות בקנאביס אורגני וברפואה מגדרית המכוונת לצרכי הנשים. הן מוכרות ערכות הכוללות טיפות לבליעה, אך גם מוצרים לגוף כמו שמן, קרם וסבון רחצה. 

emera

חברה המתמחה במוצרים המיועדים לעור הקרקפת ולשיער. האני המאמין של החברה הוא שקרקפת בריאה היא כמו אדמה פורייה, שהשיער יכול לצמוח עליה באופן בריא ולשגשג. האג'נדה של emera היא גם סביבתית, ולכן בנוסף להיותה חברה טבעונית, כל האריזות שלה ניתנות למחזור ומתקן הייצור פועל על ידי שמש. בהמשך מבטיחים שכל האריזות יעברו למפעלים בר קיימא וכי הם יפחיתו עד כמה שאפשר את השימוש בפלסטיק. כרגע המוצרים כוללים שמפו, מרכך, מסכת הזנה, סרום לשיער, תכשיר לניקוי הקרקפת ועוד.