mako
פרסומת

מהיקב? מאיפה שבא - בא

המודעות לאיכות הסביבה וקיימות קפצה פלאים בשנים האחרונות. כעת, H&M מפתיעה עם קולקציה שעשויה משאריות יין וענבים משומשים

מערכת BLEND
mako
פורסם:
חנות של H&M
צילום: shutterstock_By Sorbis
הקישור הועתק

בשנים האחרונות הסטייט אוף מיינד של חברות לגבי איכות הסביבה וקיימות השתנה, זה כבר לא מספיק היום לעצב את הנעל המושלמת או את התיק העדכני ביותר. יש לא מעט לקוחות שחשוב להם לדעת ששום חיה או סביבה בטבע לא נפגעה בזמן שהמוצר עשה את דרכו למדפים.

H&M, חברה שידועה בדאגה לסביבה, חברו לחברה האיטלקית "vegea" - אותה גילו ב-2017, כשזכתה בפרס "שינוי עולמי" של החברה השוודית - המייצרת חומרים דמויי עור עבור הלבשה ואופנה. החומר שממנו עשוי התחליף הטבעי, גם הוא יקר לליבנו, אבל לא באותה הצורה כמו החיות - ענבי יין. מדובר בענבים שנשארו לאחר שנסחטו והופק מהם המשקה האהוב.

שאריות יין
"סליחה, יש לכם את זה במדיום?" | צילום: By Piotr Velixar shutterstock

לאחרונה פורסם במגזין האופנה "ווג" כי חברת הענק השוודית משיקה את הקולקצייה הידידותית לסביבה שלה, Conscious ולראשונה נעשה שימוש בתחליף שעשוי משאריות היין. בנוסף לבגדים, H&M יצרו תיקים, וזוגות נעליים מהחומר החדש. בנוסף לענבי יין, החברה השתמשה ב"אדמת קפה" בשביל להוסיף צבע לפריטים.

"כחלק מהקידמה, עלינו להשתמש יותר בחומרי מבוססים טבע ושאריות של בני אדם בקולקציות שלנו", סיפר לווג פסקל ברון מנהל מחלקת קיימות בחברה. "הקולקציה החדשה נועדה על מנת לעודד עוד חידושים בתחום. על מנת להפוך את התחום הקיימות למסחרי יותר, לנו ולמותגים נוספים".

פרסומת

למי שלא יודע, H&M כבר ב-2010 השיקו קולקציה ידידותית לסביבה מכותנה אורגנית. החברה הצהירה בעבר שעד 2030 היא שואפת להיות עם 100% מוצרים ממוחזרים או מבוססים על קיימות. הקולקציה המדוברת תצא לחנויות ברחבי העולם ב-26 במרץ.