mako
פרסומת

בגלל הנגיף? ירידה של עשרות אחוזים במכירות בירה קורונה בישראל

לפי נתוני סטורנקסט, חלה ירידה של כ-30% במכירות בירה קורונה בשבועות האחרונים | בענף המשקאות טוענים ש"בירה צריכה להתחבר לכיף ולא למחלות" - אולם גם מבצע שהסתיים יכול להסביר את הירידה במכירות | יבואנית קורונה: "הקהל שלנו מספיק אינטליגנטי להבדיל בין בירה לווירוס"

עדי דברת-מזריץ
TheMarker
פורסם: | עודכן:
בירה קורונה
CHICAGO, IL - JUNE 07: In this photo illustration, bottles of Corona beer are shown on June 7, 2013 in Chicago, Illinois. Constellation Brands, one of the world's largest wine companies, is expected to become the third-largest beer supplier in the United State today with a $5.3 billion purchase of the U.S. distribution rights of Grupo Modelo beers from Anheuser Busch InBev. Corona Extra, brewed by Grupo Modelo, is the number one selling imported beer sold in the United States and the number six selling beer overall. (Photo Illustration by Scott Olson/Getty Images) | צילום: Gettyimages IL, getty images
הקישור הועתק

האם נגיף הקורונה פגע גם במכירות בירה קורונה בישראל? לפי נתוני סטורנקסט, מכירות בירה קורונה בישראל ירדו בכ-30% בשבועות האחרונים. הירידה במכירות של קורונה גדולה בהרבה מהירידה הכללית בכלל מכירות שוק הבירה בישראל, שהסתכמה בפחות מ-10% באותה תקופה - ינואר לעומת דצמבר.

הירידה נרשמת לאחר שהמותג המקסיקני חווה עלייה בנתח השוק שלו - מ-9.2% בממוצע לחודש ב-2018 לממוצע של 10.6% ב-2019. בדצמבר הסתכם נתח השוק של קורונה ביותר מ-13%, אבל בשבועות האחרונים הוא ירד לכ-9.3% בלבד. 

בסביבת יבואנית קורונה, תימקו בירה, טוענים כי הסיבה לירידה במכירות היא לא הנגיף, אלא העובדה שבמהלך דצמבר הבירה הוצעה במסגרת מבצעים שונים - שהסתיימו בינואר. לטענת החברה, נתוני המכירות היו גבוהים מהחודש המקביל אשתקד.

שדה התעופה בצ'נגדו, סין
צילום: B.Zhou, ShutterStock

בכיר בשוק המשקאות טוען ש"הציבור מבין שהמותג קורונה (שנמצא בבעלות מבשלת הבירה הגדולה בעולם, אנהויזר-בוש-אינבוו) לא קשור לנגיף המסוכן שהתפרץ בסין, אבל בירה זה משהו שצריך להתחבר אסוציאטיבית לכיף ולבילוי ולא למחלות. לכן ייתכן שיש פגיעה במיצוב של המותג".

בשבועות האחרונים העלו גולשים לרשת עיבודי תמונה שצוחקים על הנגיף ומקשרים בינו לבין הבירה. בדיקה בגוגל טרנדס העלתה שיש זינוק בחיפוש של המונח "קורונה" באנגלית, אבל גם של המונח בצירוף המלים נגיף (Virus) ובאופן מפתיע גם בצירוף המלה בירה (Beer). בעברית לא נרשמה עלייה בחיפוש המונחים "בירה קורונה".

מתימקו בירה, יבואנית קורונה לישראל, נמסר כי "הקהל של קורונה מספיק אינטליגנטי בשביל להבדיל בין בירה לווירוס. לא מרגישים כל השפעה על המכירות ובחברה נהנים עם כולם מההומור ברשת".