כמו שאתם בטח יודעים, תחום הוויסקי הוא עולם ומלואו ולא מסתכם רק בשתייה של כוסית מהמשקה המשובח. בשביל המון אנשים בעולם מדובר בתחביב ודרך חיים; מעריצים אוספים מהדורות חדשות מהמזקקות האהובות עליהם, אחרים נוסעים למדינות רחוקות בשביל לטעום טעמים חדשים. למרות זאת - מתברר שיש המון חבר'ה צעירים שלא צרכו אף פעם את הידע ומתקשים ל"השתחל" אל תוך עולם הוויסקי. 

בדיוק מהסיבה הזו סוכנות השיווק "מארס" המציאה את ה-SmartAisle ("המעבר החכם" בתרגום חופשי) - המוצר שבעזרת בינה מלאכותית, עוזר דיגיטלי קולי (סטייל סירי ואלכסה) ואורות LED שמפוזרים על כל המדפים יעזור לצרכנים שאינם בקיאים מספיק לבחור את הבקבוק שהכי מתאים להם.

אז איך זה עובד? ה"מעבר החכם" ישאל אתכם מספר שאלות לגבי ההעדפות שלכם, יסיק מסקנות ויסנן מתוך המבחר הקיים את 3 הבקבוקים שהכי מתאימים לכם. בשלב זה העוזר החכם יקריא את ההמלצות שלו ויעניק לכם רקע התחלתי בזמן שהבקבוקים יסומנו בעזרת אורות בשביל להקל עליכם לזהות אותם. תוכלו גם לתת לו בקבוק וויסקי לדוגמה ולבקש המלצות דומות.

"אנחנו מתרגשים לחבור לסוכנות 'מארס' ולנסות את המעבר החכם בחנויות שלנו", שיתפה תמרה פטיסון, סמנכ"לית השיווק של BevMo! (רשת משקאות) "זה מוכיח את המחויבות שלנו ללקוח כשאנחנו משתמשים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בשביל לגרום לחווית קניה ברמה הגבוהה ביותר". הפיילוט של המוצר החדש התבצע בנקודת מכירה במנהטן בפברואר האחרון, הניסוי לקח כחודשיים והסתיים בהצלחה מסחררת, אחרי שהתברר כי בעקבות הצבת הטכנולוגיה החדשה - נתוני מכירות הוויסקי עלו ב-20% (ועוד לא דברנו על הלקוחות שהתאהבו בשיטה החדשה).

Bottle Genius Demo from The Mars Agency on Vimeo.

קן ברנט, מנכ"ל הסוכנות מארס, סיפר קצת על התוכניות העתידיות שלהם: "אנחנו מאמינים שלמוצר שלנו יש את הפוטנציאל לשנות לגמרי את חווית הצריכה בקטגוריה עם מגוון רחב של מוצרים, אנחנו במגעים עם רשתות רבות על מנת להפוך את החזון הזה למציאות". ולנו נשאר רק לשאול - מתי בישראל?!