מרבית הבשמים שאנחנו מכירות ואוהבות מתברגים תחת ז'אנרים די צפויים ומתבקשים, אבל אל הטווח המוכר שנע בין פירותי, פרחוני ולימוני נכנסים לאחרונה כיוונים מפתיעים ומקוריים יותר. הכוכב התורן הוא בושם בריח ספריה, לא פחות, של המותג הטרנדי Byredo, שאמור לזרוק אותנו לחוויה של שיטוט בין ספרים מאובקים ועבי כרס.

הבושם, אם תהיתם, נולד בעקבות ההצלחה המסחררת של הנר הריחני מבית המותג, הנושא את אותו הניחוח. המייסד והמנהל האמנותי של Byredo מעיד כי לאחר המוני פניות בנושא הוחלט להיענות לדרישת הקהל ולייצר מהדורה מוגבלת שתאפשר ללקוחות הנאמנים לקחת איתם את הריח האהוב לכל מקום. 'bibliotheque' (ספריה בצרפתית) מורכב מתווים עליונים של אפרסק ושזיף, שנעטפים בנגיעות של פצ'ולי, וניל ועור. הקומבינציה המיוחדת זמינה עכשיו בגרסת הבושם לחודשים ספורים בלבד, ואם לוקחים בחשבון את הנהירה אחר הניחוח של הנר המקורי, בהחלט מסתמן כאן להיט. 

יש לציין ש-byredo הוא לא המותג הראשון שמתכתב עם האובססיה המסורתית לריח הדפים, המגלם בתוכו הבטחה להרפתקאות מהסוג הישן. דווקא בעידן שבו המילה הכתובה נקראת על גבי מסכים, הדימוי המרגש של שיטוט בספריה ישנה ועמוסה באינספור ספרים עבים מהווה מקור השראה אופנתי וריחני. גם הבשמים 'in the library' או 'book' מבוססים על החוויה הרומנטית הזאת כשהתווים העציים נותנים בהם את הטון.

מי שכבר הספיקו להתמכר לריח המקורי של הנר וגם מי שלא, יכולים בימים אלה להתחדש בו באתר המותג במחיר של כ- 630 שקלים. מי יודע, אולי זה עוד יגרום לנו אשכרה לפתוח ספר.

 

A post shared by Анна (@ambre4u) on Apr 15, 2017 at 6:36am PDT