יובל אבידור מול עידן ורד (צילום: אמיר לוי, מערכת ONE)
אבידור מול ורד. איזה משחק! | צילום: אמיר לוי, מערכת ONE

 לחץ רב השתחרר הערב (ראשון) בבית"ר ירושלים לאחר שמחזיקת הגביע והאלופה השיגה את הכרטיס לשמינית הגמר ושמרה על חלום הגביע לפחות לעוד סיבוב נוסף.

הקבוצה מעיר הבירה ניצחה 3:4 ענק ומרהיב את קרית שמונה בסיבוב ט' של הגביע, באחד המשחקים הטובים שנראו בכדורגל הישראלי העונה.

החבורה של ראובן עטר הצליחה לחזור מפיגור 3 פעמים, כשקרית שמונה בכל פעם מפתיעה את האורחים, אך ברק יצחקי בשער מרהיב בדקה ה-84 השאיר את הניצחון בידיים של ראובן עטר וחניכיו. ניצחון שהציל לבית"ר ירושלים את העונה.

מיכאל זנדברג לא נכלל בסגל הירושלמים לאחר שנפצע בסוף השבוע בברכו, עידן ורד ממשיך לתפוס את מקומו בקישור הקבוצה. עידן טל ואריק בנאדו שנעדרו בהפסד הכואב להפועל, חזרו להרכב של בית"ר.

מחצית ראשונה

השופט מנשה משיח הוציא את המשחק לדרך וכבר פחות מדקה יובל אבידור ניסה את כוחו מול אריאל הרוש, שעמד בין הקורות של בית"ר, אך הבעיטה של חלוץ קרית שמונה מ-25 מ' עברה מעל לשער. בדקה השלישית, בית"ר זכתה בקרן, פרננדז הרים את הכדור ושוערה של הקבוצה המקומית, יוסי בצלאל, נאלץ לצאת מהשער כדי להדוף את הכדור החוצה.

דקה 8, 0:1 לקרית שמונה: בעוד בית"ר ירושלים מחפשת התקפה ראשונה רצינית במשחק, הקבוצה המארחת יצאה להתקפה מהירה וניצלה את ההגנה החולמנית של בית"ר כדי לעלות ליתרון מפתיע. יובל אבידור נשאר לבדו מול הגנה דלילה של הצהובים מירושלים ומקרוב גלגל את הכדור לפינה והקפיץ את הקהל המקומי.

לא עברו שתי דקות וקרית שמונה כמעט ועלתה על לוח התוצאות פעם נוספות כשגיא צרפתי בעט מ-18 מ' חזק, אך הכדור חלף ליד הקורה. קרית שמונה המשיכה לאיים על שערה של האורחת, בדקה ה-15 מסירות נהדרות בין צרפתי לקסאני הובילה לבעיטה מצוינת של השחקן מגבון מ-16 מ', אבל הרוש היה במקום כדי לקלוט.

ההתקפה הראשונה של בית"ר הגיעה בדקה ה-17, עידן ורד הצעיר הצליח להתגבר על שומרו ומקרוב בעט לכיוון הפינה השמאלית, אך יוסי בצלאל שלח ידיים ארוכות כדי לעצור. יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, ישב ביציע וראה את קבוצתו מתקשה לפתח התקפות מול המארחים.

עמית בן שושן וברק יצחקי (צילום: גיא בן זיו, מערכת ONE)
בן שושן. שער גדול | צילום: גיא בן זיו, מערכת ONE

אריק בנאדו הרים כדור מסוכן לרחבת קרית שמונה, אך שוב שוערה של המארחת היה במקום. מהעבר השני, רן קוז'וך ניסה למצוא את אבידור שהיה לבדו במרכז הרחבה, אך הפעם הגנת בית"ר הספיקה להרחיק בזמן.

בדקה ה-25 ברוכיאן סוף סוף נכנס למשחק כשהרים כדור מצוין מהאגף הימני בדיוק לראשו של עידן טל, אך הקשר שחזר להרכב אחרי היעדרות מהמשחק מול הפועל, הסיט את הכדור אל מחוץ לשער. שתי דקות לאחר מכן, הקוון מיהר להרים את הדגל ועצר התקפה מתפרצת של בן שושן שהיה נשאר לבדו מול השוער.

דקה 29, 1:1 באצטדיון העירוני בקרית שמונה: קרית שמונה אומנם היתה מוכנה בהגנה, אך למבצע אישי כזה אף אחד לא ציפה. עמית בן שושן בסללום מדהים עבר את שחקני הגנת הקבוצה הצפונית, השאיר מאחור את מגניו ומ-16 מ' שלח כדור חזק שהכניע את בצלאל.

דקה 30, 1:2 לקרית שמונה: בעוד שחקני בית"ר עדיין חוגגים את השער המדהים של בן שושן, למארחים היו תוכניות אחרות. יובל אבידור עם ספק בעיטה, ספק מסירה, סידר אסיסט נהדר לתומר סוויסה שבעט מ-10 מטרים פצצה לרשת הגבוהה.

תומר סווסה חוגג שער (צילום: אמיר לוי, מערכת ONE)
תומר סוויסה חוגג את השני | צילום: אמיר לוי, מערכת ONE

בית"ר ירושלים ניסתה להתאושש מהספיגה המהירה ובדקה ה-37 ניסה עידן טל להכניס בכדור ארוך את ורד לבד מול בצלאל אבל השוער של קרית שמונה היה חד ויצא מצוין כדי לקלוט. ההגנה של בית"ר המשיכה לחלום ולהיראות כמו הצל של עצמה, אבידור המשיך לעשות כרצונו על הקו השמאלי ושלח כדור רוחב נהדר, אך הפעם רגל של קרית שמונה לא הגיעה כדי לכבוש. ברק יצחקי בדקה ה-41 נכנס בחוזקה ברגלו של יובל אבידור אבל מנשה משיח הסתפק הפעם בכרטיס צהוב.

מחצית שניה

ראובן עטר ביצע חילוף במהלך המחצית בניסיון לשנות את העניינים כשהוציא את אלברז והכניס את ניר נחום. בדקה ה-50 קרית שמונה יצאה להתקפה מהירה אך שמעון גרשון הצליח לעצור רק בעבירה את החבורה הצפונית ומנע מכך מתפרצת. לקוונים היתה עבודה רבה בפתיחת המחצית השניה כשגם בית"ר וגם קרית שמונה נתפסו שוב ושוב בנבדל.

בית"ר ירושלים זכתה לבעיטה חופשית מהצד הימני של הרחבה בדקה ה-55, פרננדז הרים את הכדור היישר לעבר המסגרת, לואיס גוטיירס למזלה של המארחת היה במקום ועם הראש הרחיק מהקו והשאיר את היתרון בשורות קרית שמונה.

אלי כהן  (צילום: mako)
אלי כהן. גם שלושה שערים לא הספיקו | צילום: mako

בדקה השישים חניכיו של אלי כהן יצאו לעוד התקפה מתפרצת, כשיובל אבידור החל את המהלך אבל החלוץ של הצפוניים שלח כדור רע לעברו של סוויסה, שלא הספיק להגיע בזמן. בדקה ה-63 משיח פסל שער של בן שושן בטענת נבדל, בית"ר החלה להתעורר בדקות אלו.

דקה 65, 2:2 באצטדיון של קרית שמונה: לא עברו שתי דקות מהשער שנפסל והחבורה בצהוב שחור הצליחה לחזור למשחק לאחר שהשוותה מהנקודה הלבנה. מנשה משיח תפס את קולב תופס את שמעון גרשון ברחבה ומפיל אותו לדשא, השופט מיהר לשרוק לפנדל. ברק יצחקי בבטחון רב כבש והשווה את התוצאה.

המארחים טענו גם הם שהגיעה להם בעיטת עונשין מ-11 מ' לאחר שסבאסקו נדחף והופל ע"י עידן טל ברחבה. בדקה ה-68 גיא צרפתי הרים כדור ששרק ליד המסגרת של האלופה ומחזיקת הגביע.

שתי הקבוצות החלו להתרכז בעיקר ליד הרחבות ונראה היה שגם בית"ר וגם קרית שמונה מנסות לצאת להתקפות מהירות. בדקה ה-76, ברק יצחקי יכול היה לחגוג שער שני ויתרון של בית"ר אבל יצחקי שקיבל כדור נפלא מבנאדו, נשאר לבדו מול השוער ומקרוב גלגל את הכדור ברשלנות החוצה.

דקה 77, 2:3 לקרית שמונה: יובל אבידור וגיא צרפתי בעוד שיתוף פעולה מצוין הצליחו להכניע את אריאל הרוש בפעם השלישית. החלוץ חגג שער שני במשחק ואת השער השלישי של קבוצתו.

ראובן עטר (צילום: אלעד ירקון, מערכת ONE)
עטר. נשם לרווחה | צילום: אלעד ירקון, מערכת ONE

דקה 79, 3:3 מדהים בקרית שמונה: בפעם השלישית במשחק הצליחה האלופה לחזור בצורה מרהיבה, הפעם עמית בן שושן היה האחראי לשער השלישי של בית"ר לאחר שהגנת קרית שמונה חלמה והשאירה את כובש השער הראשון של הירושלמים לבד מול השער.

קרית שמונה: יוסי בצלאל, סאלח חסארמה, לואיס גוטיירס, דני בונדר, רן קוז'וך, מיגל סבאסקו, פול קסאני (עידן סרור, 75), תומר סוויסה, גיא צרפתי, טודור קולב, יובל אבידור.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלירן דנין, שמעון גרשון, אריק בנאדו, כריסטיאן אלברז (ניר נחום, 46), דריו פרננדז, עידן טל, אבירם ברוכיאן, עידן ורד, עמית בן שושן, ברק יצחקי.