מורן רוט (צילום: אמיר לוי, מערכת ONE)
רוט הערב. אחד המצטיינים בי-ם | צילום: אמיר לוי, מערכת ONE

גיא גודס לא יכול היה לקוות לפתיחה טובה יותר במשחק הראשון שלו כמאמן הפועל ירושלים בליגת ווינר. קבוצתו של עוזר מאמן מכבי ת"א בעונה שעברה ניצחה 78:87 את עירוני אשקלון במשחק הפתיחה של הליגה.

ההישג של ירושלים רק מתעצם לנוכח העובדה שאשקלון ניצחה אותה בכל 3 המפגשים בעונה שעברה ונחשבה ל"כבשה השחורה" של הקבוצה מהבירה.

כבר אחרי רבע אחד ברחו האורחים ליתרון 14:30 בזכות ריצת 0:12 ומשחק מצוין של עומר סניד ומורן רוט. הפער של ירושלים נשמר במשך שני רבעים, הרבה בזכות אנמיות התקפית של אשקלון.

ברבע הרביעי חזרו אשקלון וסטיב בארט למשחק. ריצת 4:21 של המקומיים הורידה את הפער ל-4 בלבד, אבל לא יותר מכך. בסיום ניצחון ירושלמי, שמעמיד אותם במקום הראשון בטבלה לפחות עד מחר.

עירוני אשקלון פתחה עם אבי בן שימול, , סטיב בארט, אור איתן אדי פובס ועמית תמיר. הפועל ירושלים התחילה עם מורן רוט, טימי באוורס, שרון ששון, עומר סניד וטרוויס ווטסון.

רבע ראשון - 14:30 להפועל ירושלים

עומר סניד קלע את הסל הראשון העונה בליגת ווינר בהתקפה מתפרצת וטימי באוורס עשה 0:4 לאורחים במשחק מפוזר מאוד. סניד העלה את ירושלים ל-2:7, אבל אז נכנס סטיב בארט, מלך הסלים בעונה שעברה, למשחק ועם 5 נק' רצופות הישווה את התוצאה.

פובס העלה את אשקלון ליתרון ראשון, 7:9. מורן רוט הראה למה הוא נחשב לרכז העתיד של הנבחרת כשניווט את ההתקפות של ירושלים בדרך ל-9:16 עם ריצת 0:9. שלשה של בארט צימקה ל-18:14, אך רוט מייד החזיר ל-14:21.

הריצה של הירושלמים לא נפסקה שם. שרון ששון נכנס לעניינים ועם 6 נקודות רצופות נתן יתרון שיא לאורחים - 14:28. סל של מרקוביץ' סגר את הרבע על 14:30 לירושלים, שנראתה הרבה יותר מוכנה לליגה מאשקלון.

מחצית - 31:47 להפועל ירושלים

אשקלון קיבלה הזדמנות להוריד את הפער בתחילת הרבע, שכן ההתקפה של ירושלים לא תיפקדה, אבל שלומיאליות בהתקפת המארחים מנעה את צמצום היתרון. 2 דקות בתוך הרבע עשה שחר כהן 30:18 לפני שירושלים קלעה את הנקודות הראשונות ברבע.

אחרי יותר מ-3 דקות בתוך הרבע התחילה ירושלים להסתדר עם האיזורית של אשקלון ועלתה ל-22:37 עם שלשה של רוט. בארט השתולל ולצד סלים יפים, הגיעו גם איבודי כדור שעזרו לירושלים לעלות ל-26:41.

גיא גודס מאמן הפועל ירושלים (צילום: גיא בן זיו, מערכת ONE)
גודס. ברגל ימין | צילום: גיא בן זיו, מערכת ONE

ההתקפה של האורחים המשיכה לשטוף וההפרש המשיך לצמוח. ווטסון עשה 31:47 במחצית עם נקודה מהקו. עומר סניד סיים את המחצית עם 15 נק', 8 ריב' ו-5 אס'. 16 נקודות לסטיב בארט באשקלון.

רבע שלישי - 51:71 להפועל ירושלים

שוב פתחה ירושלים רבע בצורה מפוזרת, אך גם הפעם המארחים לא ניצלו זאת. סניד עשה ככל העולה על רוחו במגרש והזכיר לכולם את השחקן המצוין ששיחק בראשל"צ, ירושלים שמרה על מרחק ביטחון מאשקלון וסל של האמריקני עשה 36:55.

ההגנה של ירושלים לא איפשרה למארחים לחשוב אפילו על קאמבק, כשהיא קולעת 5 נקודות בלבד, 5 דקות בתוך הרבע. דאנק של סניד, שנראה כמו גבר במשחק של ילדים הגדיל את הפער ל-36:59.

הביתיים התחילו להבין לאט לאט שהליגה התחילה והגיע הזמן לשחק. בארט ותמיר צמצמו ל-66:45, אבל ירושלים לא התרגשה, ובמיוחד נעימי, שקבר שלשה ושמר את קבוצתו רחוקה. שלשה של בארט וליי-אפ של סניד סגרו את הרבע על 51:71 לירושלים.

עומר סניד (צילום: האתר הרשמי של הפועל י-ם)
עומאר סניד | צילום: האתר הרשמי של הפועל י-ם

סיום - 78:87 להפועל ירושלים

שלשה של עמית תמיר קצת יותר משתי דקות בתוך הרבע הורידה את ההפרש לנמוך ביותר שהוא היה במשך זמן רב - 76:60. הריצה של המקומיים נמשכה עד 76:65, ריצת 0:10, אבל סל של סניד הרגיע מעט את הקהל המקומי.

הכל הלך הפוך לירושלים וגם סניד החטיא מהקו במצב של 70:78 לקבוצתו. אדי פובס לא ניצל זאת וצימק רק ל-78:71. בארט לא ויתר וקלע עוד שלשה שצימצה את הפער ל-80:74 בלבד.

החטאות מהעונשין של אשקלון השאירו את היתרון אצל ירושלים. שלשה של באוורס סגרה בעצר את המשחק, ירושלים הובילה 78:85 פחות מדקה לסיום המשחק. בסיום 78:78 לירושלים.