mako
פרסומת

צפו: גם חשמלי - טויוטה היילקס החדש נחשף

טויוטה חשפה את הדור התשיעי של הטנדר שכבר הפך לאייקון. שלדת סולם, מגוון מנועים ולראשונה גם בגרסה חשמלית. מה טווח הנסיעה ומתי הוא יגיע לישראל?

פורסם:
sportFive1626778
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
sportFive1626778
צילום: ספורט 5

טויוטה חשפה דור חדש להיילקס, טנדר שקנה את שמו מדגמי שנות ה-80 וכמובן בזכות הפרק הידוע ב"טופ גיר" בו התעללו בטנדר במגוון דרכים ותמיד הצליח להניע בסיוע מכאני קל.

כעת, הדור החדש מגיע 10 שנים לאחר קודמו, ומציג מספר שדרוגים שיהפכו את החיים ליותר נעימים ובטיחותיים ולראשונה גם עם אופציה להנעה חשמלית מלאה. מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נמסר כי בשלב זה ההערכה להגעתו לישראל עומדת על הרבעון השלישי של 2026. ועד אז, אלו החידושים שכדאי להכיר.

עיצוב ותא נוסעים

העיצוב החיצוני זוכה למראה חדש בחזית עם פנסים צרים יחסית ופס המחבר ביניהם, ובגרסתו החשמלית, סבכת "חלת הדבש" הופכת אטומה וישנם גם חישוקים ייעודיים. מאחור פרט לפנסים עדכניים ישנה גם מדרגה חדשה לטובת נוחות שימוש בעליה לארגז. בטויוטה מציינים שההיילקס החדש ישווק מעתה רק בגרסת דאבל-קבינה, ללא קבינה בודדת שהוצעה בעבר בשווקים מסויימים.

תא הנוסעים בהשראת הלנדקרוזר, לצד שדרוג באיכות החומרים וכן שני מסכי "12.3 ללוח המחוונים ומסך המולטימדיה, כולל עדכוני OTA גם למערכות הבטיחות שהורחבו באופן משמעותי וכן מצלמות היקפיות. פקדי השטח השונים מוקמו במרכז הקונסולה וכן ישנו גם משטח טעינה אלחוטית ושקעי USB מאחור.


יחידות הנעה וביצועים

ההיילקס החדש ישווק עם מספר יחידות הנעה. גרסת דיזל 2.8 ליטר מיקרו-היברידית למערב אירופה וגרסאות דיזל 2.8 ליטר ובנזין 2.7 ליטר למזרח היבשת. ב-2028 מאשרת טויוטה כי יחל הייצור גם להיילקס המימני. בהתאם לשינוי אותו עבר הלנדקרוזר, גם ההיילקס החדש עובר להגה חשמלי וזאת כחלק מהטמעת יותר מערכות בטיחות המסייעות לנהג במצבי חירום, ובנוסף בנהיגת שטח למשל, הגה מסוג זה מונע "קיק-בק" לנהג ויותר חוויה נעימה יותר.

מנוע הדיזל 2.8 ליטר מיקרו-היברידי הוצג כבר בשלהי היילקס הנוכחי, והוא ימשיך גם בדור החדש. מדובר במנוע בנפח 2.8 ליטר וסיוע היברידי מתון 48 וולט, 204 כ"ס ונתון מומנט של 51 קג"מ. נתוני הספק דומים לגרסה המוכרת ונטולת הסיוע החשמלי, אך כאמור זו העדכנית חסכונית יותר ולדברי טויוטה מספקת גם תחושה חלקה יותר.

כושר העמסה של טון אחד, כושר הגרירה מגיע עד 3.5 טון, והוטמעה מערכת Multi-Terrain לשדרוג יכולות השטח, לצד כושר צליחת מים של עד 70 ס"מ. ההיילקס החשמלי זוכה למיגון הולם לסוללה ובטויוטה מציינים כי יכולותיו בשטח לא נפגעו לעומת גרסאות מנועי הבעירה הפנימית - כך למשל, יכולת צליחת המים זהה לדגמי ההיילקס הנוכחיים, ובנוסף הוא מצוייד במערכת בקרת שטח השולטת בבלמים ובחלוקת המומנט.
פרסומת
 

לדגם זה סוללת ליתיום-יון בקיבולת 59.2 קוט"ש המספקת אנרגיה לשני מנועים חשמליים השוכנים בכל סרן (20.9 קג"מ מלפנים ו-27.4 קג"מ מאחור). טווח הנסיעה צנוע ועומד על 240 ק"מ. כושר העמסה של ההיילקס החשמלי עומד על 715 ק"ג וכושר הגרירה עד 1.6 טון.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!