mako
פרסומת

סקודה חוגגת: הפאביה המהירה ביותר

היצרנית הצ`כית חוגגת 130 שנה ומקום של כבוד בספורט המוטורי, בעיקר במרוצי הראלי השונים, עם גרסה ספורטיבית לפאביה שלא קיבלה תגית RS. מה ידוע עליה והאם תגיע לישראל?

פורסם:
צילום: יצרן
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: יצרן
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5

קצת פחות צבע אדום בתא הנוסעים לעומת ה“מונטה קרלו“
קצת פחות צבע אדום בתא הנוסעים לעומת ה“מונטה קרלו“ | צילום: ספורט 5

סקודה חוגגת 130 שנה, בערך. היצרנית החלה דרכה עם צמד התעשיינים לורין וקלמנט ב-1895, אך רק 30 שנה מאוחר יותר, היא נרכשה על-ידי אמיל סקודה וקיבלה את שמה, אך כידוע היצרנית ממשיכה לרכוש כבוד למייסדים שנתנו את שמם לגרסאות הבכירות של דגמי סקודה. לצד חגיגות ה-130, סקודה גם מתגאה בדגמי הראלי השונים, שמשמשים כיום נהגים שונים בדרגות מרוצים שונות ומה אם זה סיבה מספיק טובה לחגוג עם גרסה ספורטיבית לפאביה, כשבאירופה יחלו המסירות של גרסה ייחודית זו בסוף השנה והיא תוצע בכמות מוגבלת. אך נצנן את הרוחות, סקודה עוד לא מחזירה את הפאביה RS, לפחות לא בסימול הדגם, וגם השיווק בישראל עוד נמצא בבחינה. אך בכל זאת, קבלו את הפרטים המעניינים:
החישוקים מוכרים, אבל היי הפעם יש גם קליפרים אדומים
החישוקים מוכרים, אבל היי הפעם יש גם קליפרים אדומים | צילום: ספורט 5
עיצוב ספורטיבי יותר



חזקה יותר, מהירה יותר, מונמכת יותר
חזקה יותר, מהירה יותר, מונמכת יותר | צילום: ספורט 5
ביצועים ספורטיביים יותר



כדי לשדרג גם את התנהגות הכביש, לפאביה 130 מתלי ספורט שגם הנמיכו את הרכב ב-15 מ"מ ולהגה כיול חד יותר. בנוסף, לבקרת היציבות ניתן חופש פעולה גדול יותר ואת בקרת ההחלקה ניתן אף לכבות, כך שהפאביה המשודרגת תוכל לאפשר החלקה מבוקרת, בעוד במצב ASR Sport + ESC Sport היא תאפשר החלקת גלגלים גדולה יותר כשמערכת בקרת האחיזה תתערב מאוחר יותר.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!